דיווח: סייבריזן הישראלית בוחנת הנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר

לאחר מספר חודשים שלא בוצעו בהם הנפקות ראשוניות של חברות טכנולוגיה מישראל, רויטרס מדווח כי חברת הסייבר הישראלית Cybereason הגישה תשקיף חסוי לרשות ניירות ערך האמריקאית

מייסדי סייבריזן. מימין לשמאל - יוסי נער, ליאור דיב, יונתן שטרים עמית / צילום: ריוג'י סוזוקי
מייסדי סייבריזן. מימין לשמאל - יוסי נער, ליאור דיב, יונתן שטרים עמית / צילום: ריוג'י סוזוקי

בחודשים האחרונים לא בוצעו כל הנפקות ראשוניות של חברות טכנולוגיה מישראל בוול סטריט, אחרי תקופה עמוסה בהנפקות. כעת נראה שחברה ישראלית נוספת בדרך להנפקה: לפי דיווח ברויטרס, חברת הסייבר Cybereason הגישה תשקיף חסוי ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, ומתכננת הנפקה לפי שווי שיכול להיות מעל 5 מיליארד דולר. החברה לא הגיבה לידיעה ברויטרס.

סייבריזן, בניהולו של ליאור דיב שהוא אחד ממייסדיה (לצד יוסי נער ויונתן שטרים-עמית), גייסה מאז הקמתה כ-714 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה בוצע במהלך השנה שעברה לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר. בין המשקיעים בחברה נמנים ענקית ההון סיכון סופטבנק, חברת גוגל  וקרן ההון סיכון ליברטי סטרטג'יק קפיטל של סטיבן מנוצ'ין שהיה שר האוצר של ארה"ב בממשל טראמפ.

סייבריזן מפתחת מערכת איתור ותגובה אוטומטית למתקפות סייבר בארגונים וברשויות ממשלתיות. המנכ"ל דיב תיאר בעבר את פעילות החברה כמעין "כיפת ברזל" לעצירת מתקפות סייבר ומתקפות כופר מתוחכמות.

חברות אבטחת סייבר אחרות שמגיעות מישראל ונסחרות בוול סטריט כוללות את צ'ק פוינט , סייברארק , ורוניס  וסנטינל וואן ; האחרונה הונפקה בבורסת ניו יורק במהלך 2021 לפי שווי של 9 מיליארד דולר, ונסחרת כיום בשווי של 11.9 מיליארד דולר.

חברה אחרת מישראל שהגישה בחודש שעבר תשקיף חסוי לקראת הנפקה בוול סטריט היא ויה, המספקת טכנולוגיה בתחום הנסיעות.