ניסיתי לעבור בנק ובסוף נשארתי: כך קיבלתי הטבות בשווי מאות שקלים

סיפור קצת אחר על תחרות בתחום הבנקאות: "מעבר בקליק" זה לא היה, ובסוף גם לא היה מעבר - אך בכל זאת נחסכו מאות שקלים בשנה

תחרות בתחום הבנקאות / צילום: Shutterstock
תחרות בתחום הבנקאות / צילום: Shutterstock

אין תחרות בתחום הבנקאות? המקרה הבא מספר סיפור קצת אחר. לאחר השקת הרפורמה ל"מעבר בקליק" בין בנקים, קיבלתי הצעה במייל ממועדון הלקוחות שאליו אני משויך דרך מקום העבודה שלי לעבור בנק. לא מדובר במועדון של ארגון עובדים אקסקלוסיבי אלא מועדון סטנדרטי שכולל מספר רב של ארגונים במשק.

ניוד בנק בקליק: מעטים עברו, אבל הצרכנים כבר מרוויחים מהתחרות

במוקד ההצעה: פטור מעמלות עו"ש למשך שלוש שנים ודמי כרטיס אשראי, עמלות מסחר נמוכות והטבה חד פעמית - מענק של קצת יותר מאלף שקל או הלוואה של כמה עשרות אלפי שקלים בלי ריבית ובלי הצמדה למשך שלוש שנים. הצעה אטרקטיבית למדי. בניסיון למנוע את הניירת והבירוקרטיה, הלכתי לסניף הבנק הנוכחי שלי וביקשתי השוואת תנאים. אמנם קיבלתי תשובה שלילית, אך תנאיי שופרו משמעותית באותו רגע. על מענק מזומן חד פעמי כמו שמציעים לי בבנק המתחרה לא היה מה לדבר. אז החלטתי לעבור.

הגעתי לסניף הבנק החדש, והתחלתי את "המעבר בקליק". איך לומר? בקליק זה לא היה. מדובר היה בשעה ארוכה של מילוי טפסים ושאלונים, שבסופה נפתח עבורי החשבון החדש ואיתו בקשת ניוד מהבנק הנוכחי. ממש כמו בסלולר, אך לא מיידית. לבנק הישן ניתנו מספר ימים לנסות ולמנוע את המעבר. וכך הם עשו.

על הקו הייתה מנהלת בכירה בבנק שאמרה שהם מאוד רוצים שאשאר, ואם הסיפור זה המענק לא תהיה לנו בעיה. גם לא הפטור מדמי כרטיס ומעמלות עו"ש ויתר ההטבות שקיבלתי. קיבלתי מתנה בשווי כמה מאות שקלים (קצת פחות ממה שהציעו לי בבנק המתחרה), רק שאבטל את בקשת ניוד החשבון לבנק החדש. מה שלא קרה בביקור הקודם שלי בסניף, קרה כעת ואף יותר מכך.

בניסיון אחרון לשפר את התנאים הלכתי לבנק החדש, אבל הם הרימו דגל לבן והודיעו לי שלא תהיה עוד הצעה. חתמתי על מספר מסמכים וסגרתי את החשבון החדש מבלי שביצעתי בו ולא פעולה אחת. חשוב להבהיר: המקרה הזה לא בהכרח מייצג, ואולי תיתקלו בתנאים אחרים. אבל בשורה התחתונה, עצם הניסיון לעבור בנק עשוי לגלות לכם שהתחרות בין הבנקים קצת יותר משמעותית ממה שאתם חושבים.