לצד הדוחות הטובים: גוגל הודיעה על פיצול מניותיה ביחס של 1 ל-20

ענקית הטכנולוגיה תפצל את מניותיה וכך לאחר הזינוק אתמול, מניה תיסחר בשווי של 137.64 דולר במקום 3,000 דולר – המחיר של המניה לאחר הזינוק אמש במסחר המאוחר

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

אם היה נדמה כי פיצולי המניות עברו מן העולם, נוכח האפשרות של הברוקרים לרכוש חלקים ממניות, לצד הדוחות הטובים מהצפוי שפרסמה אמש אלפאבית (החברה האם של גוגל) לאחר המסחר, החברה הודיעה על פיצול המניה (ספליט).

מחירה של מניית גוגל הגיע עם הזינוק החד במסחר המאוחר לאחר הדוחות הטובים ל-3,000 דולר ליחידה. פיצול המניה בא במטרה להנגיש את האפשרות לרכישתה על ידי משקיעים פרטיים קטנים, למרות שיש כיום פלטפורמות שמציעות לרכישה חלקים ממניות.

גוגל תפצל את מניותיה ב-1 ביולי 2022 בסדרות ביחס של 1 ל-20, כך שמי שמחזיק מניה אחת בשווי של 3,000 דולר, לאחר הפיצול יקבל ב-15 ביולי עוד 19 מניות בשווי 137.64 דולר כל אחת. המסחר בשווי החדש לאחר הפיצול יחל ב-18 ביולי.

הפיצול חל על כל שלוש הסדרות של מניות אלפבית. מניות 'רגילות' מסוג A זמינות למשקיעים מאז שאלפבית הונפקה ב-2004. הן נסחרות כיום תחת הטיקר GOOGL . מניות מסוג B של החברה מוחזקות על ידי מקורבים לחברה ואינן נסחרות בפומבי ומחזיקים ב-10% מזכות ההצבעה. סוג אחר של מניות, ללא זכות הצבעה, המכונה סוג C , נסחר תחת הטיקר GOOG. וערכן קרוב לזה מסוג A אם כי ישנו פער של כמה דולרים בודדים.

מהלך זה לא מייצר ערך עודף לבעלי המניות, אלא כל בעל מניות יחזיק לאחר הפיצול בכמות מניות גדולה יותר של מניות שמחיר כל אחת מהן נמוך יותר.