דרעי מגיב לעסקת הטיעון: "דמי ודם משפחתי נשפכו בראש חוצות"

יו"ר ש"ס, שהודה והורשע השבוע בעבירות מס: "המשטרה ידעה בהתחלה שכל החשד לשוחד לא היה ולא נברא, וזה בלי שנשאלתי שאלה אחת... כל אדם בישראל יודע שאם לא היו קוראים לי מכלוף אריה דרעי, הנושא היה נפתר מול פקיד השומה"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום (ד') לראשונה בכנסת לעסקת הטיעון עמו ואמר: "אני לא מאחל לאף אחד שבע שנים כמו שאני עברתי. האישומים שנזרקו לחלל האוויר היו חמורים ביותר - שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון... ההדלפות מהמשטרה לא נתנו מקום לספק - 'אריה דרעי, תפסנו אותו שוב'. הרחפנים עלו לשמי ספסופה, ואני שמח שהביקוש לצימרים ביישוב הגיע לשיאו. אנשים עולים לרחוב שלנו בסקרנות לצלם את הטירה המדוברת. דמי ודם משפחתי נשפכו בראש חוצות, ואני נושך שפתיים. אמרתי שאני מוכן לכל חקיר,ה ושיש לי אמון מלא ביועמ"ש, והאמת עוד תצא לאור". 

דרעי המשיך ותיאר את השתלשלות העניינים בשנים האחרונות ואמר: "לפי מה שאנחנו יודעים היום בבירור, המשטרה ידעה בהתחלה שכל החשד לשוחד לא היה ולא נברא, וזה בלי שנשאלתי שאלה אחת. לאחר למעלה משנה מאז שנפתחה החקירה, זומנו אני ורעייתי לחקירה כשאנחנו ליד מיטת אמי ז"ל בטיפול נמרץ. לצערי, הייתי צריך להרים את הקול כדי שמפקד יאח"ה יבין את המצב. לצערי, אמי נפטרה באותם ימים, ונדרשתי להגיע לחקירה, ואכן התיישבנו אליה כשמלוות אותנו הדלפות אינסופיות וכשהחשדות הופרכו לחלל האוויר.

"אשתי הצדקת יפה שתחיה מקדישה את חייה לחינוך וסיוע למשפחות נזקקות. כשסיימנו את החקירה בשעת לילה מאוחרת, היא אמרה לי: 'הטיחו בי שאני לקחתי כסף מהעמותות'. אני שמח שאשתי אתמול קיבלה הודעה שהחשדות נגדה נגנזו". 

"הפרישה מהכנסת היא הקשה ביותר"

יו"ר ש"ס, כשמאחוריו תמונה מהקמפיין בה החלה התנועה נגד העלייה ביוקר המחיה, הקריא מפסק הדין שהוקרא אתמול (ג') בבית המשפט והתייחס לעינוי הדין שנגרם לו: "כולם שמעו את קולו של היועמ"ש שאמר: 'ההר לא הוליד עכבר ואפילו לא עכברון'. כל אדם בישראל יודע שאם לא היו קוראים לי מכלוף אריה דרעי, הנושא היה נפתר מול פקיד השומה... מכל העונשים שהוטלו עליי אתמול, הקנס, ההעמדה לדין, הפרישה שלי מהכנסת היא הקשה ביותר. אנחנו באופוזיציה מנהלים מאבק עיקש, והכוח היחיד שנותר לנו הוא במליאה".

דרעי הסביר את החלטתו לפרוש מהכנסת ואמר: "למרות זאת, הבנתי שהדרך לאפשר את הסדר הטיעון עוברת דרך התפטרותי מהכנסת. ולכן למרות המחיר הכבד, הדבר הנכון היה ליטול אחריות להוריד את הנושא מהשולחן ולהקדיש את הזמן לציבור ולתנועה. ניהול משפט גוזל אנרגיות רבות ומוביל למחוזות של האשמות, ובאופן טבעי זה היה מושך את את התנועה לכיוון הזה".

עוד הוסיף יו"ר ש"ס: "אני ממשיך לנהל את הסיעה ולהיות בשטח. אשתתף בישיבות ראשי אופוזיציה. תנועת ש"ס יודעת להוביל מאבקים גדולים גם מהאופוזיציה". 

האשם בהתייקרויות - ליברמן

בהתייחסו ליוקר המחיה אמר דרעי: "יש רק אדם אחד וסיבה אחת להתייקרויות, והוא אביגדור ליברמן. בגלל יצר נקמה רעה וקשה נגד הציבור החרדי, הוא החליט להעלות מס על מוצרים. פתאום ליברמן דואג להשמנה של הציבור ולאיכות הסביבה. מה המסר שהוא שידר? אם לשר האוצר מותר להעלות מחירים - גם לרשתות מותר. אולי רצית להתנקם בציבור החרדי, אבל עכשיו גם ציבור עולי ברית-המועצות סובל מהגזירות שלך".  

בתשובה לשאלת גלובס האם יכול להיות שתזמון הנסיעה לשווייץ יחד עם תחילת הקמפיין נגד העלאת יוקר המחייה היה בכל זאת לא מוצלח במיוחד, אמר דרעי: "קיבלתי מתנה מילדיי בהפתעה. אני לא מתכוון להתנצל בפני אף אחד, ואין לזה שום קשר לייצוג השכבות החלשות, ואנחנו נמשיך לזעוק את זעקתן".

בנוגע לשאלת גלובס על חוק הקלון שמקדמים בתקווה חדשה ונועד להכפיל את זמן הקלון משבע שנים ל-14 שנה, השיב דרעי: ‏ "אני מציע קצת צניעות לראשי תקווה חדשה. אתם באים בשם העם שלא מעביר אתכם את אחוז החסימה ומעבירים חוקים... קצת צניעות".

עוד אמר דרעי: "אני לא רואה מניעה להתמודד בבחירות הבאות לכנסת כיו"ר ש"ס ולהתמנות כשר".