מה מחפש ג'ק דורסי, מייסד טוויטר, אצל סטוריה הישראלית

ענקית הסליקה סקוור, שבראשה עומד דורסי, בחרה בסטוריה כחלק מפתרונות הפרסום הממומן שעליהם היא ממליצה ללקוחותיה • וגם: הסטארט-אפ בליפ (Blyp) השלים גיוס סיד של 4 מיליון דולר • אירועים ומינויים

ג'ק דורסי / צילום: Associated Press, House Energy and Commerce Committee
ג'ק דורסי / צילום: Associated Press, House Energy and Commerce Committee

ענקית הסליקה העולמית סקוור בחרה בסטוריה הישראלית (StoreYa.com) כחלק מפתרונות הפרסום הממומן שעליהם היא ממליצה ללקוחותיה, במסגרת האפ-סנטר החדש שהשיקה. בראש סקוור עומד ג'ק דורסי, מייסד טוויטר. בסטוריה מעריכים כי בעקבות המהלך יוכלו לסיים את 2022 עם הכנסות של 100 מיליון דולר. לשם השוואה, את 2021 סיימה החברה עם הכנסות של 10 מיליון דולר.

מייסדי סטוריה. מימין: פאשה זאפט, אייל רייך ויריב דרור / צילום: רועי קאשי
 מייסדי סטוריה. מימין: פאשה זאפט, אייל רייך ויריב דרור / צילום: רועי קאשי

בתחילת דרכה התמקדה סקוור, שנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק, בחנויות פיזיות בלבד, ובשנים האחרונות היא מנסה לנגוס גם בעוגת החנויות המקוונות. כך, באמצע 2018 רכשה החברה את Weebly, המתמחה בבניית חנויות מקוונות, תמורת כ-365 מיליון דולר. "אנחנו עובדים עם Weebly כמה שנים", מספר יריב דרור, מנכ"ל וממייסדי סטוריה. "לפני חצי שנה סקוור פנו אלינו, ואמרו 'בהמלצת וויבלי, אנחנו רוצים אתכם לאפסטור שלנו'. עבדנו על זה עם צוות השותפויות האסטרטגיות של החברה, ועכשיו הגיעה ההשקה".

נזכיר כי באוגוסט 2021 רכשה סקוור גם את AfterPay, תמורת סכום כמעט דמיוני של 29 מיליארד דולר. "המון חנויות מקוונות עובדות עם המערכת הזו, שמאפשרת לדחות תשלומים, והמהלך מראה שהכוונות של סקוור באונליין הן חזקות", מסביר דרור. "יש לה היום 50 מיליון אתרים שהיא עובדת איתם, ומבחינתנו זה פוטנציאל גדול". הפוטנציאל רחב עוד יותר, אם לוקחים בחשבון שלפי התחזית של חברת המחקר אי-מרקטר, מכירות אונליין צפויות להגיע ליותר מ-1.2 מיליארד דולר עד 2024.

אין זה המהלך המשמעותי הראשון של סטוריה עם ענקית בינלאומית: בסוף דצמבר דיווחנו כי ענקית הסליקה העולמית פייפאל בחרה בסטוריה להיות פתרון הפרסום הממומן הבלעדי שעליו היא ממליצה ללקוחותיה, במסגרת האפ-סנטר החדש שהשיקה. בסטוריה העריכו אז כי שיתוף הפעולה עשוי להגדיל את הכנסותיה בעשרות מיליוני דולרים.

כמו בעסקה עם פייפאל, גם כאן מחיר החבילה המינימלית לבעל חנות עומד על 120 דולר לחודש, "וזה עולה לאלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי דולרים, לפי גודל החנות", מספר דרור. "בניגוד לעסקה עם פייפאל, הפעם לא הובטחה לנו בלעדיות, אבל כרגע רק אנחנו נותנים כלי אוטומטציה מלאה לפרסום בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם".

StoreYa הוקמה ב-2012 על ידי דרור, אייל רייך ופאשה זאפט. החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית בשם Traffic Booster שמאפשרת שיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות. המערכת מנגישה עובר עסקים קטנים ובינוניים כלי שיווק ופרסום שבעבר רק עסקים גדולים יכלו להרשות לעצמם. "מדובר בכלים שנועדו לשפר את יחס ההמרה", מסביר דרור. "לכל סוג התנהגות של גולשים בעל העסק מגדיר פרומושן ספציפי, ואנחנו דואגים שהוא יוצג כדי להפוך גולש מ'מבקר' באתר לרוכש. אנחנו יודעים לפרסם את החנות המקוונת ברשתות החברתיות ללא מגע יד אדם".

כיום עובדת סטוריה עם יותר מ-450 אלף עסקים מ-186 מדינות, ויש לה אינטגרציה עם 30 פלטפורמות איקומרס כמו שופיפיי, ווקומרס, וויקס, מג'נטו ואחרות. החברה ממוקמת ברמת השרון, מעסיקה 12 עובדים, והגיוס היחיד שלה התרחש לפני שבע שנים ועמד על פחות ממיליון דולר.

"אתה עובד עם חברה אחת כמה שנים, היא נמכרת לחברה יותר גדולה שפונה אליך כי יש לך מוניטין, אז זה משמח לקצור פירות כאלה. כשהתחלנו עם וויבלי, לא דמיינו לאן זה יגיע. זו הייתה התפתחות מאוד מרגשת", מודה דרור.

מה התכנונים לעתיד, והאם תגייסו עוד עובדים?
"ב-2021 גדלנו -ב300%, ולא לקחנו עוד עובדים. כעת אנחנו גדלים ומגייסים, אבל לא בגלל שיתוף הפעולה הזה, אלא כי יש לנו עוד רעיונות שאנחנו רוצים לפתח, כמו אופטימיזציית אימג'ים לטובת החנויות המקוונות או משהו בתחום ה-NFT, שכל חברת סף תוכל ליהנות ממנו כחלק מהמודל העסקי שלה".

בליפ מגייס 4 מיליון דולר

הסטארט-אפ בליפ (Blyp), שמאפשר לחברות איקומרס קטנות ובינוניות לשפר ביצועים ולהגדיל הכנסות באמצעות כלי מבוסס בינה מלאכותית, השלים גיוס סיד של 4 מיליון דולר. בגיוס לקחו חלק ממספר קרנות ומשקיעים מובילים, ובהם איל ולדמן, מנכ"ל ומייסד מלנוקס, דובי פרנסס, מייסד Group 11, ד"ר רפי גדרון ממייסדי כרומטיס וד"ר בועז שוורץ לשעבר מנכ"ל דויטשה בנק בישראל. את הגיוס הובילו הקרנות הן Silvertech Ventures ו-World Trade Ventures.

בליפ נוסדה במרץ 2021 על ידי מתן אלמלם ויונתן הלברכט, אשר הכירו בניו יורק כאשר סיפקו שירותי ניתוח נתונים (Analytics) לחברות איקומרס. במסגרת עבודתם זיהו השניים את הצורך של עסקים קטנים ובינוניים, שאין ברשותם את המשאבים או הידע הרלוונטיים בתחום הדאטה, בפתרון הוליסטי אשר ינתח עבורם את נתונים ממערכות כמו פייסבוק אדס, גוגל אנליטיקס, שופיפיי ועוד.

מייסדי בליפ מימין: מתן אלמלם מנכ״ל ויונתן הלברכט סמנכ״ל מוצר / צילום: דור מלכה
 מייסדי בליפ מימין: מתן אלמלם מנכ״ל ויונתן הלברכט סמנכ״ל מוצר / צילום: דור מלכה

הפלטפורמה שמפתחת בליפ מחליפה למעשה את הצורך בהעסקת מומחי דאטה ומסחר דיגיטלי, ומספקת לעסקים תובנות עסקיות קלות להבנה ("בליפים"), הכוללות המלצות אופרטיביות להגדלת שיעורי ההמרה ולשיפור ביצועים כולל. לדברי החברה, בממוצע חוסכים סוחרים המשתמשים בבליפ 20 שעות בשבוע בניתוח נתונים.

הפיתוח הושק בדצמבר 2021, ומאז הספיק לצבור עשרות לקוחות בשוק האמריקאי. כיום מעסיקה החברה 10 עובדים בשני מרכזים, תל אביב וניו יורק, והגיוס הנוכחי ישמש להרחבת צוותי הפיתוח, הדאטה והמוצר של החברה בישראל, הוספת תכונות חדשות לפלטפורמה, וכן לשם תמיכה בביקוש ההולך וגדל למוצר.

לדברי אלמלם, המכהן כמנכ"ל בליפ, "סוחרים ברשת מאמינים במוצרים שהם מוכרים, אך חסר להם ידע בניתוח נתונים אשר היה מאפשר להם לשגשג ולגדול. כאן נכנסת לתמונה בליפ, אשר מנתחת עבורם את המידע באופן יעיל ומייצרת להם תובנות והמלצות אופרטיביות. אנו מודים למשקיעים שהביעו אמון בחברה".

חדשות טובות

ברמלה דואגים לתעסוקת נשים. בנק הפועלים וקמפוס נבון בעיר רמלה הובילו תוכנית הכשרה לשילוב 64 נשים בשוק התעסוקה, הכוללת שיעורי תגבור, קורסי מחשבים, סדנאות לחיפוש עבודה, סימולציה לחיפוש עבודה, סדנאות העצמה אישית וקורס אנגלית. זאת, כתוספת לקורסי הכשרה מקצועית של משרד העבודה והרווחה, בתחומי הנהלת החשבונות, חשבי שכר ומזכירות רפואית.

להתנדב עם המשפחה. לכבוד יום המשפחה הציעה ענקית אבטחת המידע הציבורית Tufin לעובדיה להתנדב יחד עם בני משפחתם. החברה מאפשרת לעובדים לקחת חצי יום חופש מדי רבעון לטובת התנדבות ותרומה לקהילה, ובאמצעות פלטפורמת ההתנדבות Helpi להתנדב לבד או יחד עם הצוות עבור עמותות, נזקקים, ניצולי שואה ועוד. העובדים יכולים להיכנס לפלטפורמה בכל זמן נתון, ולבחור בין מגוון התנדבויות שונות.