מסירות הרכב בינואר: ירידה של 26% בשל הקורונה ושיבושים בירוקרטיים

יונדאי וקיה תפסו כמעט 40% מהמסירות וגם מרצדס השתבצה בעשירייה הראשונה • זמני ההמתנה לרכב חדש עדיין ממושכים

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר
מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

בחודש ינואר נמסרו בישראל 35,691 כלי רכב חדשים, ירידה של 26% לעומת ינואר אשתקד. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב המבוסס על נתוני הרישוי. הירידה אינה נובעת מירידה בביקוש אלא בעיקר כתוצאה מאובדן של כשישה ימי עבודה בתחילת החודש בשל עיכובים באישור קבוצות הרישוי החדשות ומקשיים לוגיסטיים עקב גל הקורונה ובהם מחסור בכוח אדם ומחסור במוביליות. המספרים הללו אינם כוללים למעלה מאלף מסירות של כלי רכב מיבוא עקיף.

את המסירות המשיכה להוביל קבוצת יונדאי מוטורס הקוריאנית עם כ-8,387 מסירות של יונדאי בינואר, שיא של כל הזמנים, ו-5,367 מסירות של קיה. שני המותגים הללו לבדם תפסו נתח של כ-38% מהמסירות. טויוטה, במקום השלישי, מסרה בינואר 4,756 כלי רכב ואילו מאזדה במקום הרביעי מסרה של 3,072 כלי רכב. סקודה סגרה את החמישייה המובילה עם 3,256 מסירות. באופן יוצא דופן התמקם בינואר מותג פרמיום, מרצדס, בעשירייה הראשונה עם 1,145 מסירות, שיא מסירות חודשי למותג.

בענף מציינים כי רוב המסירות בינואר משקפות הזמנות "ותיקות" של לקוחות, שחלקם חיכו לכלי הרכב חודשים. היצע כלי הרכב החדשים להזמנות חדשות עדיין דליל ברוב המותגים ומתאפיין בזמני המתנה ממושכים, שנעים בין כרבעון ועד שני רבעונים.