"מה שחשוב הוא להגיע לקו הסיום בצורה מכבדת, לא להתפתות לכל מ"ר"

במסגרת פרויקט YARD בשכונת נווה שרת בתל אביב ייהרסו שמונה בניינים ישנים, ובמקומם ייבנו שני מגדלים בני 25 קומות ועוד ארבעה בניינים בני שמונה קומות כל אחד

פרויקט YARD, נווה שרת בתל אביב / הדמיה: יארד
פרויקט YARD, נווה שרת בתל אביב / הדמיה: יארד

סיפור הפרויקט:

שכונת נווה שרת נמצאת בין שכונת צהלה לאזור התעשייה של רמת החייל, בתל אביב. היא ממוקמת במשולש שבין הרצליה, רמת השרון ופתח תקוה. "השכונה נחשבה לשכונה בינונית ועם השנים התחזקה, וגם המחירים של הנדל"ן עלו בהתאם", אומרת ישראלה רינגהאם לוי, נציגת הדיירים ובעלת נכס בפרויקט.

"רכשנו את הדירה לפני 32 שנים ושילמנו אז 60 אלף דולר - משהו כמו 124 אלף שקל לפי שער הדולר אז. גרנו בה שנתיים ועברנו לרעננה, כיום, היא מושכרת".

רינגהאם לוי מציינת שאת הפרויקט התחילו בעקבות יוזמתו של אחד מבעלי הנכסים במתחם, שהציע פרויקט פינוי בינוי, "לפני כ-10 שנים הוא פנה אלינו והציע לעשות פינוי בינוי. התאספנו, הדיירים, והתחלנו לקדם את התהליך ביחד. בדקנו כדאיות, בדקנו מה אפשר לקבל ומה המוגבלויות. השלבים הראשונים נעשו יחד עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. גיבשנו את התשתית ועשינו מכרז יזמים". רינגהאם לוי מציינת כי למכרז ניגשו חמישה-שישה יזמים ובסוף בחרו באקרו נדל"ן. "כי מדובר על יזם שיש לו את היכולת הכלכלית להוביל אותנו".

באשר להתנהלות מול הדיירים, היא מספרת, "עיקר ההתנגדויות היו אנושיות. היו עניינים בריאותיים דוגמת שכן שיש לו בעיית שמיעה והיינו צריכים להסביר לו את הכל בצורה ברורה, אבל כל מקרה טופל באופן אישי. אבל כולנו הבנו מהר מאוד שהפרויקט הזה לטובת כולם. גם מצד העירייה ההתנהלות הייתה טובה מאוד. גם כי אנחנו עשינו שיעורי בית".

רינגהאם לוי ממליצה להבין שמדובר על תהליך ארוך. "החוכמה לא נמצאת במקום אחד אלא אצל כמה גורמים שחייבים להיות מסונכרנים יחדיו בפרויקט, הנדסה, עורכי דין וגם הדיירים. "מה שחשוב הוא להגיע לקו הסיום בצורה מכבדת, לא להתפתות לכל מ"ר".

פרויקט YARD, נווה שרת בתל אביב / הדמיה: יארד
 פרויקט YARD, נווה שרת בתל אביב / הדמיה: יארד

התמורה ליזם:

242 דירות במגוון גדלים. קומפלקס המגורים יכלול שני מגדלים בני 25 קומות וכן ארבעה בניינים בני שמונה קומות כל אחד. בסך הכל יוקמו 370 דירות לצד שטחי מסחר בשטח של 800 מ"ר, בקומת הקרקע.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, עם חניה תת-קרקעית. הבניינים כוללים לובי מרווח, קומת מסחר וחנויות, מועדון דיירים, חדרי אופניים ועגלות ועוד.

לו"ז:

התחילו להתגבש ב-2012. חתמו על חוזה עם היזם ב-2017, ההיתר התקבל בספטמבר- אוקטובר והפרויקט בביצוע. 

הפרויקט: YARD Tel Aviv
המצב הקיים: 8 בניינים ותיקים משנות ה-70, 128 הדירות
היזם: אקרו נדל"ן
הקבלן: סיוון ביצוע
אדריכלות: משרד כנען שנהב אדריכלים
ייצוג הדיירים: עו"ד יריב בר דיין, החברה לפיתוח והתחדשות עירונית ווקסמן גוברין גבע
עורך דין היזם: משרד מיתר