התנאים של חנן מלצר כיו"ר מגדל אחזקות: כ-2.3 מיליון שקל בשנה עבור 66% משרה

בתפקידו החדש כיו"ר מגדל ירוויח השופט בדימוס שכר של כ-160 אלף שקל בחודש, ויזכה לתנאים נלווים ובהם 26 ימי חופשה בשנה, רכב צמוד, תקופת צינון בת חצי שנה ותקופת הודעה מוקדמת של עד תשעה חודשים

שופט חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף
שופט חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף

אם לא יקרה משהו יוצא דופן בשלושת החודשים הקרובים, מגדל אחזקות תגיע לליל הסדר הקרוב עם יו"ר חדש, ותשלם לו שכר של כ-160 אלף שקל בחודש. קבוצת הביטוח שבשליטת שלמה אליהו חשפה ביום ראשון בשעות הצהריים את תנאי השכר הצפויים של היו"ר הנכנס, השופט בדימוס חנן מלצר. מהודעת החברה עולה כי מלצר יועסק ב-66% משרה, ויהיה רשאי לעסוק בתחומים נוספים. בין היתר, ימשיך מלצר בתפקידו כנשיא מועצת העיתונות, דבר אשר גרר ביקורת נרחבת.

על פי ההסכם שיעלה לאסיפה הכללית של בעלי המניות של מגדל ב-16 במרץ, מלצר "יקדיש מזמנו, מרצו וכושר עבודתו לתפקידו בחברה", ובגינם יזכה לשכר בעלות של 2.26 מיליון שקל עבור שנת עבודה מלאה, כלומר כמעט הסכום המירבי המותר לנושא משרה בכיר על פי מגבלת חוק שכר הבכירים.

מכיוון שמלצר צפוי להתחיל בתפקידו רק בחודש אפריל, עלות השכר שהוא אמור לקבל עבור שנת 2022 תעמוד על 1.87 מיליון שקל "בלבד". מלצר מונה לתפקיד לאחר שהיו"ר הנוכחי של מגדל אחזקות, בעל השליטה בקבוצה אליהו, הודיע במפתיע על עזיבת התפקיד - שעליו ממילא לא קיבל כל תגמול במהלך שנות כהונתו.


יוכל להפחית את היקף המשרה ל-50%

מעבר לשכר הבסיס, יזכה מלצר בתנאים נלווים נדיבים במיוחד, כגון 26 ימי חופשה בשנה ורכב צמוד (שעלותו תופחת משכרו). עוד נקבע כי השופט בדימוס יהיה רשאי לשם מילוי תפקיד ציבורי כלשהו, או במקרים אחרים שלהם תתקבל הסכמת הדירקטוריון, להפחית את היקף משרתו עד להיקף של 50% משרה, ובמקרה זה התגמול שלו הוא זכאי יופחת בהתאמה להיקף המשרה.

נוסף על כך, מתחייב מלצר על תקופת צינון בת חצי שנה, כך שאם יעזוב את תפקידו לא יוכל לעבור לחברה מתחרה, כלומר לא יכהן כיו"ר דירקטוריון או מנכ"ל של חברת החזקה של חברת ביטוח ושל חברת ביטוח, או גוף שבנקאות להשקעות מהווה את עיקר עיסוקו. בתקופה זו יזכה מלצר לתשלום בסך השווה לעלות השכר הכוללת שלו לו היה ממשיך לעבוד בחברה. הסדר זה ייכנס לתוקף רק לאחר שמלצר ישלים 18 חודשי עבודה בחברה.

כל אחד מהצדדים רשאי לסיים את הסכם ההעסקה בכל עת בהודעה מוקדמת על פי לוחות הזמנים הבאים: בחצי השנה הראשונה לכהונה - שלושה חודשים; במהלך חצי השנה לאחר מכן - 4.5 חודשים, ובהמשך 9 חודשים. אם מגדל תדרוש ממלצר לעזוב לאלתר (לפני תום תקופת ההודעה המוקדמת) היא תשלם לו שכר מלא בגין כל תקופת ההודעה המוקדמת.


שורה של תפקידים מעבר ליו"ר מגדל

נוסף על תפקידו כיו"ר חברת ההחזקות של מגדל, נקבעה בהסכם בין הצדדים שורת תפקידים שבהם יוכל מלצר לעסוק לצד תפקידו בחברה. תפקידים אלו כוללים הוראה ומחקר באוניברסיטה; המשך כהונתו כנשיא מועצת העיתונות - תפקיד שבו הוא נושא בהתנדבות, למרות שיעמוד בראש חברה ציבורית המסוקרת באופן קבוע על ידי התקשורת; גישורים ובוררויות בארץ ובחו"ל ועוד. בהסכם עם מלצר נקבע כי הוא מתחייב לדאוג לכך שלא יהיה במצב של ניגוד עניינים בין עבודתו ותפקידיו בקבוצת מגדל.

תנאי השכר של השופט בדימוס אושרו הן בישיבת ועדת התגמול של מגדל, בישיבה שבה נכחו הדירקטורים החיצוניים שלמה הנדל ולינדה בן שושן והדירקטור כרמי גילון, והן בישיבת הדירקטוריון שבה השתתפו לצד אלו גם בעל השליטה בחברה שלמה אליהו, הדירקטור הבלתי תלוי רון תור והדירקטורים גבי פיקר ואברהם דותן.

"תנאי כהונתו והעסקתו של מלצר אושרו בשים לב לכישוריו, מומחיותו, השכלתו, ניסיונו המקצועי והישגיו. כמו כן נלקחו בחשבון היקף כהונתו, מידת תחומי אחריותו והאתגרים הניצבים בפניו במסגרת תפקידו ", הסבירו במגדל.