אנרגיה במקום הייטק: סאנפלאואר תמכור את חלקה במתחם אמדוקס ברעננה ב-89 מיליון שקל

חברת האנרגיה הודיעה כי קיבלה הצעה מצד ג' לרכישת חלקה ב-89 מיליון שקל, וכי ייתכן שתופעל זכות סירוב והנכס יימכר לשותפתה בו, קרן ריט 1 • בסאנפלאואר צופים תזרים של מלוא סכום העסקה ורווח של 15 מיליון שקל לפני מסים והוצאות עסקה

בניין אמדוקס ברעננה / צילום: יח''צ
בניין אמדוקס ברעננה / צילום: יח''צ

לקראת סיום הסכם השכירות של ענקית הטכנולוגיה אמדוקס במתחם הקרוי על שמה בצומת רעננה מרכז, סמוך לכביש 4, בסוף השנה, עשויה חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר להיפרד מהחזקותיה בנכס בקרוב.

סאנפלאואר עדכנה על קבלת הצעה מצד ג' לרכישת חלקה בנכס תמורת 89 מיליון שקל, ובהתאם להסכם הבעלות שיש לה מול שותפתה בנכס, קרן ריט 1, הודיעה על אפשרות להפעלת מנגנון זכות סירוב המאפשר לקרן לבצע את הרכישה בתנאים זהים להצעה שקיבלה סאנפלאואר.

בסאנפלאואר צופים מהעסקה, שהשלמתה כפופה לכמה תנאים, תזרים של מלוא סכום העסקה (89 מיליון שקל) ורווח של 15 מיליון שקל לפני מסים והוצאות עסקה. שווי חלקה של סאנפלאואר בנכס עמד בסוף המחצית הראשונה של 2021 על כ-74 מיליון שקל.

דמי שכירות של 5.4 מיליון שקל ב-2020

חברת אמדוקס, המפתחת תוכנות ושירותים למערכות חיוב לקוחות (בילינג) וניהול קשרי לקוחות (CRM) חתמה ביולי 2011 על הסכם להשכרת מרבית השטחים בנכס המדובר, המשתרע על שטח של יותר מ-13 אלף מ"ר וכולל בניין משרדים בן עשר קומות ובניין סמוך נוסף בן שלוש קומות, המחוברים באמצעות שני גשרים. נכס זה מהווה חלק מקומפלקס גדול יותר באותו מקום.

ביולי 2017 סיכמה אמדוקס על הארכת הסכם השכירות, והוא צפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית. דמי השכירות השנתיים שקיבלה סאנפלאואר מהמתחם עמדו בסיכום שנת 2020 על 5.4 מיליון שקל.

לפני אמדוקס, אחת השוכרות הבולטות של הנכס הייתה חברת הטכנולוגיה נייס, ובתחילת שנת 2020 חתמו סאנפלואואר וריט 1 על הסכם להשכרת כ-9,000 מ"ר מהנכס לחברת נס טכנולוגיות, תמורת 3.6 מיליון שקל בשנה.

עבור סאנפלאואר, מדובר בהחזקה ותיקה שנמצאה בידיה עוד לפני שנכנסה לפעילות בתחום האנרגיה הירוקה בשנת 2007, עם רכישת השליטה בה על ידי רוני בירם וגיל דויטש.

חוות רוח בפולין ואנרגיה סולארית בישראל

בשנה שעברה מכרו בירם ודויטש את השליטה בסאנפלאואר, יחד עם יתר בעלי המניות הבולטים בה, לידי קרן התשתיות קיסטון, הנמצאת גם היא בשליטת בירם ודויטש.

כיום בידיה של קיסטון כ-45% ממניות סאנפלאואר, בשווי שוק של כ-125 מיליון שקל, ולאומי פרנטרס מחזיק בכ-20% מההון, בשווי שוק של כ-55 מיליון שקל, בעוד שהחזקותיהם של בירם ודויטש עומדות על כ-5% יחד.

עיקר עיסוקה של סאנפלאואר מתרכז בפעילות של חוות רוח בפולין ובתחום האנרגיה הסולארית בישראל, אחרי שהשלימה באחרונה את רכישת חברת הליוס אנרגיה מתחדשת מידי קרן קיסטון, באישור בעלי המניות שלא היו בעלי עניין אישי בעסקה.

שווייה של סאנפלאואר עומד היום על כ-270 מיליון שקל, אחרי שבשנתיים האחרונות מנייתה עלתה בכ-13%.