נטפליקס תשקיע בחממת סדרות טלוויזיה ישראלית

החברה תתמוך יחד עם אולפני ViacomCBS בחממת סדרות הטלוויזיה החדשה של בית הספר לקולנוע סם שפיגל • במסגרת המהלך, נטפליקס תעניק לפרויקט המצטיין פרס כספי לפיתוח סדרה, שיאפשר לזוכה לעסוק בקידום התסריט במשרה מלאה

אורית זמיר מנהלת החממה ודנה בלנקשטיין כהן מנהלת ביה''ס סם שפיגל / צילום: יחיאל ינאי
אורית זמיר מנהלת החממה ודנה בלנקשטיין כהן מנהלת ביה''ס סם שפיגל / צילום: יחיאל ינאי

חברת נטפליקס ואולפני ViacomCBS יתמכו בחממת סדרות הטלוויזיה החדשה של בית הספר לקולנוע סם שפיגל, הפועל בירושלים. מדובר במיזם שנועד לתמוך בפיתוח פרויקטים מתוסרטים של יוצרות ויוצרים ישראלים בתחילת דרכם. משתתפי החממה יזכו לליווי מקצועי ובניית נטוורקינג בשוק הטלוויזיה הבינלאומי.

במסגרת המהלך, נטפליקס תעניק לפרויקט המצטיין פרס כספי לפיתוח סדרה, שיאפשר לזוכה לעסוק בקידום התסריט במשרה מלאה. בנוסף, כחלק מתוכנית הדגל העולמית של נטפליקס להכשרה ולפיתוח, שנקראת Grow Creative, המפיקה והתסריטאית האמריקאית ג’יל קונדון (מכותבי הסדרה "חברים") תלווה את המשתתפים. תמיכת נטפליקס כוללת גם את דמי ההשתתפות עבור כל משתתפי החממה.

לנטפליקס, המציעה סרטים, סדרות ומשחקים ניידים במגוון שפות, יש כיום 222 מיליון מנויים בתשלום ביותר מ-190 מדינות. עד היום התרכזה החברה ברכישת סדרות ישראליות, כמו "המוסד: סיפור כיסוי", "פאודה" ו"החממה", ואילו כעת מדובר במהלך שבו היא אינה רוכשת מוצר מוגמר אלא מלווה אותו משלב היסוד.

את חממת סם שפיגל לסדרות יזמו ומובילות דנה בלנקשטיין-כהן מנהלת סם שפיגל, ואורית זמיר שמנהלת את חממות סם שפיגל, הפועלות זה עשור. "כשעוד רק חלמנו על החממה, והיינו בתחילת בשלבי הפיתוח שלה, חיפשנו שותפים שהם שחקנים משמעותיים בתעשיית הטלוויזיה", מספרת בלנקשטיין-כהן. "לשמחתנו נטפליקס נענו לפנייתנו, מתוך אמונה משותפת שסיפורים לוקאליים וקולות מקוריים יכולים לגעת בקהלים רחבים. עבורנו, השקת החממה היא שלוחה טבעית של התהליך החינוכי מרחיק הלכת של בית הספר".

לארי טאנז, סגן-נשיא EMEA לסדרות מקוריות בנטפליקס, מסר כי "לבית הספר סם שפיגל יש רקורד חזק בפיתוח יוצרים מקומיים. אנו שמחים לתמוך בחממה הראשונה של בית הספר, שמטרתה לעזור לקולות יוצאי דופן חדשים לספר סיפורים מקומיים אותנטיים שמתחברים לעולם".