חיים גייר מכניס את מנורה להשקעה באיי.אי.אס לאחר זינוק של 200% במניה מהשפל

קבוצת הביטוח רכשה 5.5% ממניות איי.אי.אס מידי החברה עצמה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל • הזינוק במניה משקף לחברת הנדל"ן של גייר שווי שוק המתקרב ל-2 מיליארד שקל

חיים גייר / צילום: תמר מצפי
חיים גייר / צילום: תמר מצפי

חברת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים  מזהה הזדמנות בחברת הההשקעות איי.אי.אס  ורכשה נתח של כ-5.5% מהונה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. מדובר בעסקה לרכישת נתח מהמניות הרדומות המוחזקות על-ידי איי.אי.אס, שבוצעה מחוץ לבורסה לפי מחיר מניה של 315 שקל - הנחה של כ-5% על מחיר השוק של המניה, הנע כיום סביב כ-330 שקל.

זאת אחרי טיפוס שנתי של קרוב ל-70% המשלים לה קפיצה של יותר מ-200% מרמת השפל בשיא משבר הקורונה בשווקים - מרץ 2020, כך שהיא משקפת לאיי.אי.אס, שבשליטת היו"ר חיים גייר, שווי שוק המתקרב ל-2 מיליארד שקל.

גם לפני כארבע שנים וחצי, לקראת סוף שנת 2017, מכרה איי.אי.אס נתח של כ-5% מהמניות הרדומות שבהן החזיקה, לחברת הביטוח הפניקס ולקרן ההשקעות הפרטית נוקד, אז תמורת כ-40 מיליון שקל ולפי מחיר של 160 שקל למניה - כמחצית מהמחיר הנוכחי.

פוטנציאל גבוה במתחם שבפלמחים

איי.אי.אס, העוסקת בעיקר בתחום הנדל"ן ובהקמת תשתית לענף התעופה, נמצאת בכותרות בתקופה האחרונה בקשר לנכס המרכזי שלה - מתחם התעשייה והלוגיסטיקה באזור התעשייה פלמחים, שבו מביעים עניין כמה גופים, ובהם ענקיות הנדל"ן המניב גב-ים ואמות.

לפי הפרסומים בגלובס, מדובר ברכישת המתחם תמורת סכום שהוערך בכ-1.5 מיליארד שקל - כפול משוויו בספרי איי.אי.אס (750 מיליון שקל). איי.אי.אס הכחישה בעבר כי המתחם בפלמחים עומד למכירה.

כאמור, מתחם פלמחים הוא הנכס המרכזי של איי.אי.אס, והוא כולל שטח של כ-300 דונמים בסמוך לקיבוץ פלמחים, המיועד לפעילות תעשיה ואחסנה, וכן למתקני התפלת מים ותשתיות תומכות.

כיום תמהיל השוכרים בשטח הענק מורכב משלושה גורמים עיקריים - חברת מתקן התפלת מים, שוכרים שונים מענף הרכב, ושוכרים מתחום הבנייה והתשתיות, בעיקר של שטחים לא בנויים ובעיקר לתקופות קצרות ובינוניות. שיעור התפוסה בו משנת 2019 עומד על כ-90% לפחות, והוא מונה כ-15 שוכרים, שלפי איי.אי.אס מאופיינים בחוסן כלכלי גבוה.

דוחות איי.אי.אס חושפים חלק מהפוטנציאל העתידי הגלום בו לראייתה, "בין היתר לאור מיקום הפארק בקרבה לאזורי הביקוש במרכז הארץ ולצירי גישה מרכזיים ולאור התוכניות החלות בו" - מה שעשוי לסייע להסביר את המחיר הגבוה הנדרש עבורו.