עשור וחצי אחרי מרקורי: אקזיט ישראלי נוסף בבדיקות תוכנה אוטומטיות

הסטארט-אפ טסטים, שמפתח כלי לבדיקות אוטומטיות לאפליקציות אינטרנטיות, נרכש על ידי החברה האוסטרית טריסנטיס • היקף העסקה מוערך במעל 150 מיליון דולר

עובדי טסטים / צילום: שי הנסב
עובדי טסטים / צילום: שי הנסב

אקזיט ישראלי נוסף בתחום הבדיקות האוטומטיות: הסטארט-אפ טסטים (Testim) נרכש על ידי חברת טריסנטיס (Tricentis) האוסטרית. סכום הרכישה לא פורסם באופן רשמי. לפי הערכות לא רשמיות, הרכישה היא בהיקף של מעל 150 מיליון דולר, אך בחברה לא מסרו גם האם היא מבוססת מזומן בלבד או כוללת מזומן ומניות בשילוב. מאז הקמתה טסטים גייסה כ-18 מיליון דולר מקרנות כמו לייטספיד ומירון קפיטל.

שתי החברות, הרוכשת והנרכשת, עוסקות בעולם של בדיקות אוטומטיות, כאשר טסטים פיתחה תוכנת לו-קוד (Low code) למפתחים ולאנשי QA, שמאפשרת לכתוב ולעדכן במהירות תסריטים לבדיקות אוטומטיות של אפליקציות אינטרנט. בין הלקוחות של טסטים נמנים וויקס, נטאפ וסיילספורס. לעומת זאת, הרוכשת מתמקדת בכלים לבדיקת תוכנות תאגידיות גדולות היושבות בשרתי הלקוח ולכן הרכישה משלימה את היצע המוצרים שלה.

לטריסנטיס, חברה בשליטת אינסייט פרטנרס, יש כבר מרכז פיתוח בישראל, שמתבסס על רכישה קודמת שביצעה כאן של TestProject ב-2019. עובדי טסטים יצטרפו לרוכשת ובשלב הראשון החברה תמשיך למכור את המוצר שלה באופן עצמאי. טסטים מעסיקה כ-60 עובדים, 35 מהם בישראל. טסטים הוקמה ב-2014 על ידי אורן רובין, שמכהן עד היום כמנכ"ל החברה.

מדובר באקזיט השלישי של חברה ישראלית בתחום הבדיקות האוטומטיות. ב-2006 רכשה הענקית האמריקאית HP את חברת מרקורי הישראלית, שעסקה בעולם של בדיקות אוטומטיות של תוכנה. HP, ששילמה אז סכום עתק של 4.5 מיליארד דולר, כבר הספיקה למכור שנים אחר כך את מרקורי למיקרו פוקוס הבריטית.

מאז אותה עסקת ענק, נמכר עוד סטארט-אפ ישראלי אחד באותו עולם, פרפקטו, שנרכש ב-2018 תמורת כ-200 מיליון דולר. ההתמחות של פרפרקטו הייתה בעולם של בדיקת אפליקציות מובייל.