הנהלת לאומי והעובדים חתמו על הסכם: יום עבודה מהבית לעובדי המטה

כחלק מההסכם, שעשוי להביא לסיום סכסוך העבודה בבנק, הוחלט כי בסניפים ייערך פיילוט במטרה לבחון אם גם בהם אפשר להחיל את המתווה ההיברידי • בגין יום העבודה מהבית ישולמו לעובדים אש"ל והחזר הוצאות בסך 25 שקל לכל יום עבודה מרחוק, במקביל להפחתת דמי הנסיעות בגין ימים אלו

חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי

האם סכסוך העבודה בבנק לאומי בדרך לסיומו? הנהלת לאומי וועד העובדים הארצי המשותף הגיעו היום (ד') להסכמה משותפת בהחלת מתווה קבוע לעבודה היברידית. על פי המתווה, יוחל יום עבודה בשבוע מרחוק בכל יחידות המטה ואילו בסניפים יתקיים פיילוט, במטרה לאפשר עבודה היברידית גם בהם.

עוד סוכם כי בגין יום העבודה מרחוק ישולמו לעובדים הוצאות אש"ל כאשר במקביל יופחתו דמי הנסיעות להם הם זכאים. בנוסף יהיו העובדים זכאים להחזר הוצאות נלוות בסך של 25 שקל לכל יום עבודה מרחוק, למעט דרג מנהלים שהוגדר במתווה בין הצדדים. על מנת לאפשר את תחילת העבודה מרחוק, נקבע כי כל עובד יקבל ציוד הדרוש לשם עבודה מרחוק, וסכום חד פעמי להצטיידות על סך 2,000 שקל.

יו''ר ועד העובדים המשותף, רון לוי / צילום: ישיל שלמה
 יו''ר ועד העובדים המשותף, רון לוי / צילום: ישיל שלמה

לפי ההערכות, בשבועות הקרובים הצדדים יסכמו על מתווה כולל שיביא את סכסוך העבודה, עליו נכתב לראשונה בגלובס בחודש יולי, לסיומו.

"במאמץ משותף, תוך מחויבותנו העמוקה להצלחת הבנק ולקוחותיו, פעלנו לגיבוש מתווה היסטורי שישפר את תנאי העבודה בבנק לאומי בקרב ציבור העובדים. מתווה ההבנות שנחתם מהווהwin-win-win לעובדים, לבנק וללקוחותיו, ונותן מענה הוגן לצרכי העובדים והבנק באופן קבוע וארוך טווח. אנו מאמינים כי נוכל להמשיך ולקיים ביננו שיח חיובי תוך שותפות והוגנות גם בהמשך", ציינו בוועד העובדים לאחר החתימה על המתווה.

על המתווה חתומים מצד ההנהלה ראש חטיבת כוח אדם אביבית קליין, מצד ועד העובדים יו"ר ארגון עובדי בנק לאומי רון לוי וכן יו"ר ועד המנהלים הארצי רועי קנת.

"עמלנו חודשים רבים לגיבוש המתווה ובמהלכו הגענו להסכמה משותפת כי לעובדים מרחוק מתווספות הוצאות שוטפות. אנו קוראים לכל מעסיק בישראל לאמץ את המתווה הזה", אמר לוי לאחר החתימה.

גורמים בוועד הוסיפו: "אנו מקווים כי סכסוך העבודה יגיע בקרוב לסיומו לאחר שהחלה בחודשים האחרונים התקדמות משמעותית במו"מ".

כזכור, עובדי בנק לאומי פתחו בקיץ במתקפה חריפה נגד ההנהלה בראשות המנכ"ל חנן פרידמן וביקשו להכריז על סכסוך עבודה. במכתב חריף, שאורכו חמישה עמודים ובהם 45 סעיפים, ששלח הוועד הארצי המייצג מעל 8,000 עובדים, להסתדרות המעוף ולהנהלת הבנק, האשימו העובדים את ההנהלה בהתנהלות דורסנית וכפוית טובה.

במרכז המכתב של עובדי לאומי, עומדת העבודה ההיברידית מהבית ומהמשרד. העובדים טוענים כי ההנהלה לא מנהלת איתם משא ומתן הגון בנושא, ומאשימים אותה במשיכת זמן קיצונית ובגרירת רגליים. הם אמנם השביתו חלק מהפעילות לימים ספורים, אך לא יצאו להשבתה מלאה של הבנק, ועכשיו נראה כי הסכסוך אכן מתקרב לקיצו.