מינויים חדשים באל על: גל גרשון יכהן כמנכ"ל סאן דור

מנכ"ל אל על אביגל שורק הודיע על מינויו של גל גרשון למנכ"ל חברת סאן דור, שיחליף בתפקידו את יאיר ברבי • מינוי נוסף שהוכרז הוא לראש אגף ביטחון התעופה הישראלית, ששמו אסור בפרסום

המנכ''ל החדש של סאן דור גל גרשון / צילום: יח''צ
המנכ''ל החדש של סאן דור גל גרשון / צילום: יח''צ

שינויים בשדרה הניהולית באל על : מנכ"ל החברה אביגל שורק הודיע על מינויו של גל גרשון למנכ"ל חברת סאן דור. גרשון יחליף בתפקידו את יאיר ברבי שהודיע לאחרונה על סיום תפקידו.

מדוע נדרש מנכ"ל נפרד לחברה הבת סאן דור? שורק מסביר במכתב שהופץ לעובדים כי "אנחנו בפתחו של עידן חדש שבו אל על מתפתחת לתחומי עיסוק נוספים. בימים אלה אנו עמלים על השלמת התוכנית האסטרטגית שבה גם לסאן דור חלק חשוב, בעיקר בכל הקשור ליכולת ליצוק תוכן לכוונה שלנו לחרוג מתחומי הפעילות המסורתיים וליצור הצעת ערך מיוחדת ללקוח וחוויה שלמה וכוללת. הרעיון לייצר קו מחבר בין כל הנקודות במסע הלקוח, מהרגע שבו הוא חולם על טיסה, ועד שהוא שב הביתה. לחברת סאן דור ואנשיה חלק בבניית התוכנית של אל על לשנים הבאות וביישומה. מנכ"ל סאן דור יהיה חלק מהצוות שיוביל את המהלך להתרחבות ולכניסה לתחומי שירותי קרקע, חבילות תיור ועוד".

בתוך כך נזכיר כי אל על מצויה במגעים עם חברת ארקיע למיזוג. במידה והמיזוג יבשיל - אל על תבקש לשווק חבילות נופש דרך המותג ארקיע - שיתנהל באופן נפרד כשהפעילות תהיה במסגרת זו של סאן דור - כפי שתכננה אל על ב-2018 למזג את פעילות חברת ישראייר, אולם המיזוג לא אושר על ידי הרשות לתחרות. המיזוג עם ארקיע תלוי במידה רבה בהסכמה של עובדי ארקיע המחזיקים ב-30% מהחברה. בשלב זה העובדים מתנגדים למיזוג.

סאן דור לא נסגרת, אלא משנה כיוון

אחרי שעובדי אל על חששו כי בכוונת החברה לסגור את הפעילות של סאן דור - הם מתבשרים כי החברה מתכננת להעמיק את פעילותה, פעילות שמתקיימת במתכונת שונה מבעבר היות שגם טיסות סאן דור הפסיקו פעילותם בשבת עם החלפת השליטה בחברה. סאן דור הוא מותג הנופש של אל על שמשתלב גם במסגרת של חבילות צ'רטר שמשווקים סיטונאי התיירות.

גרשון החל את עבודתו באל אל לפני 25 שנה וכיהן בתפקידים שונים בעולם המסחרי, בין היתר בסניף ישראל ואף במסגרת שליחות בארה"ב כמנהל המסחרי של אל על בצפון אמריקה. עם שובו ארצה שימש כמנהל נציגויות חו"ל, ובתפקידו האחרון כמנהל מכירות ישראל.

מינוי נוסף עליו מבשר שורק הוא לראש אגף ביטחון התעופה הישראלית. שמו של מנהל אגף האבטחה שמונה בשיתוף עם ראש השב"כ לא מותר לפרסום והוא ייכנס לתפקידו בראשית חודש ספטמבר.

במועד זה ישלים אילן הרטמן המשמש בתפקיד כיום, כהונה בת שלוש שנים. על פי ההודעה, ל-מ' שיחליף את הרטמן ניסיון רב שנים בתחום אבטחת התעופה. "אנו בטוחים שהוא יוסיף להוביל את האגף להישגים מקצועיים והקפדה על ביטחון ללא פשרות, לצד ההבנה כי יש לבצע מהלכים שיבטיחו תהליכי בידוק ואבטחה מהירים ויעילים, לטובת כלל הנוסעים וזאת כאמור ללא פשרות ברמת בטחון התעופה", מסר שורק.

אגף האבטחה של אל על מצוי בימים אלה בעיצומו של שיח עם הרשויות באיחוד האמירויות לנוכח משבר בנושא אבטחת הטיסות של החברות הישראליות הממריאות מדובאי. מאז שנחתמו הסכמי אברהם עדיין לא הוסדר נושא אבטחת הטיסות בין המדינות והחברות הישראליות מוצאות את עצמן במבוכה לא אחת לנוכח עיכובים ואי ודאות לקיומן של טיסות באופן סדיר.

עוד מודיע שורק על סיום תפקידה של היועצת המשפטית של החברה, עו"ד קרן כהן סעד שנכנה לתפקיד בסוף 2020. החברה הקימה ועדת איתור לבחירת יועץ/ת משפטי/ת לחברה.