FREE TV | בלעדי

המיזם החדש של קשת ו-RGE: השם ומתכונת השידורים נחשפים

השם החדש, "FREETV", דומה לשמה של חברת הטלקום הצרפתית FREE שחוללה מהפכה בשוק התקשורת הצרפתי • FREETV תיכנס לשוק עם חבילת קשת, כאן, 13 ו-14, ספורט ועוד מספר ערוצים במחיר מוזל • המודל יהיה מחיר של חבילת תוכן עשירה דיה מצד אחד עבור הצופה הממוצע, ומנגד יתאפשר לו להלביש תוכן נרכש של חברות הסטרימינג הבינלאומיות - כך שבסיכום הכללי התשלום יהיה נמוך בהשוואה לחבילות הטלוויזיה הקיימות בשוק

יעקב נדבורני, מנכ''ל מיזם FREETV / צילום: ליאור מזרחי
יעקב נדבורני, מנכ''ל מיזם FREETV / צילום: ליאור מזרחי

השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה בישראל תיקרא "FREETV" - כך נודע לגלובס. בסוף השבוע שעבר הוחלט על-ידי בעלי המניות קשת ו-RGE והנהלת החברה על השם של מיזם הטלוויזיה החדש שייכנס לשוק בחציון השני של השנה.

המטרה בבחירת השם היה להדגיש את הרעיון של שחקן סטרימינג שנכנס במטרה להביא בשורה בכל הקשור למבנה ולמחיר הזול של החבילה. השאיפה היא לייצר אפקט בדומה למה שקרה בשוק הסלולר לפני כעשור, בעקבות כניסתן של הוט מובייל וגולן טלקום שהורידו את מחירי הסלולר במכה אחת.

במקרה או שלא במקרה, השימוש בשם "FREE" מזכיר את חברת הטלקום הצרפתית FREE שחוללה תחרות משמעותית ושינוי דרמטי בשוק הסלולר הצרפתי בעשור הקודם.

FREETV תיכנס לשוק עם חבילת תכני קשת, כאן, 13 ו-14, ספורט ועוד מספר ערוצים במחיר מוזל, כאשר המודל יהיה מחיר של חבילת תוכן עשירה דיה מצד אחד עבור הצופה הממוצע, ומנגד יתאפשר לצופה להלביש תוכן נרכש של חברות הסטרימינג הבינלאומיות כגון נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים ועוד, כך שבסיכום הכללי התשלום יהיה נמוך מאוד בהשוואה לחבילות הטלוויזיה הקיימות בשוק. 

כניסת דיסני פלוס תחזק את FREETV

מהבחינה הזאת, הכניסה של דיסני פלוס, שתיכנס לשוק בישראל במהלך החציון השני של השנה, צפויה לחזק את FREETV, שתדגיש את המודל החדש שתופס תאוצה בכל העולם שנקרא "סופר אגריגיטור", ובו הצרכן מקבל חבילת ערוצים שמרכזת את מרב הצפייה וכוללת חדשות, ספורט וילדים, ועליה הוא מלביש חבילות תוכן בתשלום של חברות הסטרימינג הגדולות. במודל דומה פועלת גם פרטנר טי וי.

דיסני פלוס נכנסת לישראל עם yes פלוס כשותף המועדף. ב-2023 מעריכים כי גם HBO Max תיכנס לישראל, ובעקבות זאת צפוי מפץ גדול הטלוויזיה. בארה"ב המפץ הזה מתרחש ביתר שאת בשנים האחרונות, ובאירופה זה קורה בצורה מתונה יותר, שם חברות הטלוויזיה המסורתיות בכבלים ובלוויין ממשיכות במודל הישן של חבילות תוכן שהן רוכשות ומוכרות לצופים במחירים גבוהים, אך ההערכה היא שגם באירופה זו רק שאלה של זמן עד שהשינוי המסיבי יקרה.

FREETV מעוררת חשש כבד אצל כל השחקנים בשוק ובעיקר אצל הוט, שהיא חברת הטלוויזיה הגדולה בשוק. הוט לא חשפה עדיין מה היא מתכננת כתגובה לכניסת החברה החדשה, ובינתיים היא מתמקדת בניסיון להפעיל לחץ רגולטורי כבד שיעכב את השקת השירות, כשבסיס הטענה הוא שבשל ההפרדה הקיימת בישראל בין חברות התשתית וחברות התוכן, וכל עוד לא שונה החוק, לא ניתן להרשות לחברות חדשות ותוכן שמתפרנסות מפרסום להפוך לחברות שמוכרות שירותים ישירות ללקוחות. מנגד, הוט דורשת שאם זה יהיה המצב, משרד התקשורת צריך לאפשר לה להקים חברות חדשות ולאפשר לה לפרסם.