דיסני פלוס הודיעה רשמית: שירות הסטרימינג ייכנס בקיץ לישראל

במסגרת הודעה שהפיצה דיסני, היא מאשרת כי ישראל היא אחת משורה של 42 מדינות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה שבהן יושק השירות • כל חברות הטלוויזיה בארץ ינסו לחבור ולשתף פעולה עם דיסני בהשקה, וההערכה בשוק היא של-yes יש יותר סיכויים לכך

דיסני פלוס. הכניסה לישראל צפויה לייצר שינויים דרמטיים בשוק הטלוויזיה / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
דיסני פלוס. הכניסה לישראל צפויה לייצר שינויים דרמטיים בשוק הטלוויזיה / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

ענקית הסטרימינג דיסני פלוס מאשרת רשמית כי בכוונתה להיכנס לישראל בקיץ הקרוב. במסגרת הודעה שהחברה הפיצה באירופה, היא מאשרת כי ישראל היא אחת משורה של 42 מדינות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה שבהן יושק השירות שלה. 

דיסני פלוס הוא בית הסטרימינג הייעודי לסרטים וסדרות של דיסני, פיקסאר, מארוול, "מלחמת הכוכבים" ונשיונל ג'יאוגרפיק, בנוסף ל"משפחת סימפסון" ועוד. השירות, המסופק ישירות לצרכנים על גבי האינטרנט, הוא חלק מחטיבת הפצת המדיה והבידור של חברת וולט דיסני.

השירות כולל תוכן ללא פרסומות ומציע תכנים מקוריים ובלעדיים, לצד סרטים, סדרות דרמה, דוקומנטרי, קומדיות, אנימציה ותכנים בפורמט קצר. השירות מציע גישה להיסטוריה הארוכה של תכני דיסני בקולנוע ובטלוויזיה. 

שינויים דרמטיים בשוק

הכניסה של דיסני פלוס לישראל צפויה לייצר שינויים דרמטיים בשוק הטלוויזיה, ובחודשים האחרונים מתנהלים שיחות בין חברות הטלוויזיה המקומיות לבין המטה של דיסני בלונדון.

החברה שבשוק מעריכים שלה יהיה יותר סיכוי לשיתוף-פעולה עם דיסני פלוס היא yes, שמפעילה את שירות הסטרימינג שבחודשים הקרובים יהפוך לגדול בישראל. נציגים של yes ביקרו בלונדון כמו גם גורמים נוספים, אך שום דבר לא נסגר.

דיסני פלוס דורשת התחייבות לכמויות, וככל הידוע מדובר בסדר גודל של כ-100 אלף מנויים. בהתחשב בכך שנטפליקס הגיעה למעל מיליון בתי-אב בישראל, והשירות של דיסני פלוס מתחרה בה בארה"ב ראש בראש, סביר להניח כי גם בישראל לא יהיה קשה להגיע למספרים האלה.

ההערכה בשוק היא שדיסני פלוס תפעל בדומה לנטפליקס בהשקה שלה ביחד עם פרטנר, ותעניק לאחת החברות אפשרות לסלוק אותה בחבילה ולשווק אותה, במקביל להשקת האפליקציה שלה שתהיה פתוחה לכולם. פרטנר קבלה דחיפה אדירה בזכות שירות הטלוויזיה של נטפליקס, וסביר להניח כי דיסני פלוס תייצר את אותו האפקט עם מי שתזכה לחבור ולשווק אותה בחבילה.

נושא נוסף שחשוב לזכור הוא שדיסני פלוס תהיה החברה שמתחרה בנטפליקס ראש בראש, וזאת על רקע מה שמסתמן כרגע כחולשה של חברות סטרימינג בינלאומיות כמו אפל TV ואמזון פריים שפעילות בישראל אבל לא הצליחו להכניס שינויים דרמטיים בנתחי השוק. לעומת זאת, בזכות היקפי התוכן האדירים שיש לקבוצה, דיסני פלוס צפוי להוות חלופה אטרקטיבית לנטפליקס.

בנוסף, עולה כאן שאלת מחיר השימוש בשירותים, וסביר להניח כי הלקוח הישראלי לא יסכים לשלם על יותר משתי חברות סטרימינג, ולכן קרוב לוודאי שהחברות המועדפות יהיו נטפליקס ודיסני פלוס. 

איך יושפעו הרגלי הצפייה?

השאלה הגדולה היא כמובן מה יעשה השירות בשוק וכיצד הוא ישפיע על הרגלי הצפייה של הצרכן בישראל. הדעות בישראל חלוקות, מכיוון שבניגוד לשוק האמריקאי שהולך במובהק לחברות הסטרימינג הגדולות על חשבון חברות הכבלים והלוויין, הרי שבאירופה המעבר יותר איטי, וחברות הטלוויזיה המקומיות שורדות בינתיים את המהפכה.

יחד עם זאת, ארה"ב מובילה מגמה ברורה, ולכן ההערכה היא שזה מה שיקרה בארץ, דבר שעשוי לייצר בעיה גדולה בעיקר להוט, שעדיין לא נכנסה לעולם הסטרימינג בכל הכוח בשל הרצון להגן על עסקי הטלוויזיה המסורתית שלה; זאת בניגוד ל-yes שכבר פועלת בצורה נחושה להעברת לקוחותיה לעולם הסטרימינג במסגרת yes פלוס וחייבת עד ינואר 2026 לרדת לגמרי משידורי הלוויין.