משרד התקשורת יוזיל לקבלנים הקטנים את עלויות הקמת התשתיות

משרד התקשורת יוצא בסדרה של הקלות לקבלני תקשורת קטנים שיפרסו תשתיות ביישובים של עד 8,000 תושבים • במסגרת ההקלות הקבלנים יוכלו להתחבר לרשת בזק בנקודות שונות ומגוונות

משרד התקשורת: הקלות בהקמת תשתיות תקשורת / צילום: Shutterstock
משרד התקשורת: הקלות בהקמת תשתיות תקשורת / צילום: Shutterstock

משרד התקשורת הודיע בסוף השבוע על שורת הקלות לקבלנים הקטנים שירצו לפרוס תשתיות ביישובים של עד 8,000 תושבים. במסגרת הקלות אלו משרד התקשורת יוותר על התיאום הממוחשב בין הקבלנים לבזק ויאפשר ביניהם תיאום ידני. 

בנוסף, במסגרת ההקלות, משרד התקשורת יאפשר לקבלנים להתחבר לרשת בזק בנקודות שונות ומגוונות, ולאו דווקא בנקודות ספציפיות דרכן הקבלנים הגדולים מתחברים לבזק.

הקלות אלו צפויות להוזיל לקבלנים את העלויות הכרוכות בהקמת ממשק ממוחשב ייעודי, וכן לפתור את בזק ממתן שירותי תמיכה למספר רב של קבלנים. 

לירן אבישר בן חורין - מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ
 לירן אבישר בן חורין - מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ

הקלות אלו מגיעות במסגרת המאמצים של משרד התקשורת להשתמש בשורה של כלים שיאיצו פריסה של תשתיות במקומות אליהם הקבלנים הגדולים כגון בזק, פרטנר ו-IBC לא צפויים להגיע. כמו כן, ההקלות ניתנות לקבלנים במסגרת עדכון תיק השירות של השוק הסיטונאי. העדכון מגיע, בין היתר, על רקע העובדה שהתיק הוכן במקור על בסיס רשת הנחושת של בזק ולא על גבי רשת הסיבים שלה, שתצורתה ההנדסית שונה.

במסגרת הכללים הנהוגים בשוק הסיטונאי, קבע משרד התקשורת את צורת הממשק בין בזק והוט לבין חברות שרוצות להשתמש בתשתיותיהן. במשרד מצאו כי צורת ההתחברות והעברת המידע לקראת השימוש בתשתיות, אינה מתאימה כאשר מדובר בשחקן קטן שבא ליישוב קטן לפרוס בו תשתיות, וכי הממשקים הממוחשבים מתאימים לצורך תיאום בין ספקים גדולים בלבד.