אלביט הציגה מל"ט מיני-טקטי היברידי חדש בסלון האווירי בסינגפור

המל"ט שחשפה אלביט כולל מערכת הנעה היברידית עם מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית • למערכת המל"ט סיבולת משולשת המאפשרת עד 18 שעות פעולה באותו גודל ומשקל

מל''ט סקאיילרק 3 היברידי / צילום: אלביט מערכות
מל''ט סקאיילרק 3 היברידי / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות חושפת בסלון האווירי המתקיים בימים אלה בסינגפור את המל"ט המיני-טקטי מסוג "סקאיילרק 3 היברידי". המל"ט כולל מערכת הנעה היברידית עם מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית. מערכת סקאיילרק 3 היברידי כוללת סיבולת משולשת המאפשרת עד 18 שעות פעולה באותו גודל ומשקל, דבר המגדיל משמעותית את היעילות ומצמצם את העלויות.

למערכת הסקאיילרק 3 ההיברידי מנוע בעל בעירה פנימית המאפשר להגיע במהירות ל"אזור היעד" והיא עוברת לשימוש במנוע חשמלי שקט בעת שהיא פועלת מעל האזור. לפי אלביט, הארכיטקטורה של שני המנועים של סקאיילרק החדש מאפשרת לאחד לגבות את השני. יכולת השהייה הגבוהה של הסקאיילרק 3 ההיברידי 18 שעות לעומת שעות בודדות בדגמים המוכרים כיום בשוק של מל"טים מסוג זה, מספקת לכוחות חקירה ארוכה יותר מעל האזור המבוקש ומצריכה פחות פלטפורמות לביצוע אותן משימות. וזה יתרון של ממש בתחום המל"טים הטקטיים.

לגלובס נודע כי עד כה נרכשו עשרות מערכות של הדגם החדש על ידי מדינות שבאלביט סירבו למסור פרטים עליהן. המל"טים הוצגו לגורמי הביטחון והרכש של מדינות מסויימות באופן פרטני וכמאור עשרות מטוסים כבר נרכשו.

הסקאיילרק 3 ההיברידי מבוסס על משפחת המל"טים המיני-טקטיים מסוג סקאיילרק של אלביט מערכות (שהושק ב 2018) ועד כה הוזמנו על ידי כ-27 מדינות. לסקאיילרק 3 ההיברידי מוטת כנפיים של 4.7 מ', משקל המראה מרבי של 50 ק"ג, תקרת טיסה של 12,000 רגל וטווח של 100 ק"מ. היתרון הנוסף של הסקיילארק החדש הוא מערכת כוללת מטע"ד (מערכת חיישנים) כפול עם ממשק "plug and play" להחלפה מהירה של חיישנים בשטח.

המערכת משלבת בין מגוון רחב של מטע"דים, ביניהם מטע"ד אלקטרו-אופטי, מטע"ד למודיעין אלקטרוני ומודיעין אותות, צייני לייזר ועוד. המערכת נפרסת ומופעלת על-ידי צוות של שני אנשים, משוגרת באמצעות משגר פנאומטי וניתנת להרכבה על רכב או כלי שיט. ניתן להקצות שתי מערכות מל"ט מיני טקטיות מסוג סקאיילרק 3 היברידי לאותה המשימה, המנוהלת בו זמנית על-ידי תחנה קרקעית משותפת.

ללקוחות שרכשו את הדגם הקודם של המל"ט מוצעת מערכת שדרוג המאפשרת להפוך את הסקאיילארק המקורי לדגם המשודרג עם שני המנועים ועם יכולות החלפת החיישנים.