טכנולוגיה ישראלית תשמש להערכת פגיעות במבנים ביפן

וגם: טלפון גלקסי חדש מרשתות דיג, מצנח הזהב וחדשות טובות • אירועים ומינויים

ינון דולב, דיה שרידי, איציק לביא, מיטל שביט / צילום: פביאן קולדורף
ינון דולב, דיה שרידי, איציק לביא, מיטל שביט / צילום: פביאן קולדורף

ענקית הביטוח היפנית סומפו (SOMPO) מעמיקה את שיתוף הפעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות: הסטארט־אפ הישראלי גיאואקס (GEOX) חתם על הסכם מסחרי עם סומפו, לפיו ענקית הביטוח היפנית תשלב את הטכנולוגיה של גיאואקס בתחום ביטוחי הרכוש - במטרה לשפר את הדיוק בתהליך הערכת הסיכונים והחיתום.

גיאואקס, שאותה הקימו ב־2018 איציק לביא (מנכ"ל); אלי לביא (סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי) וגיא עטר (סמנכ"ל פיתוח עסקי), פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ומדויקת לניתוח תלת ממד של צילומי אוויר לצורך הערכת נכסי נדל"ן בצורה אוטומטית. בין לקוחותיה נמנות חברות מבטח המשנה Munich Re ו־FEMA, חברות ביטוח מובילות, וערים בארה"ב.

הטכנולוגיה של גיאואקס נועדה, בין השאר, לסייע לסומפו, חברת הביטוח השנייה בגודלה ביפן עם מחזור הכנסות שנתי של 36 מיליארד דולר, לייעל את תהליך החיתום בגין נזקי רכוש שנוצרו מאסונות טבע. ההערכה שמתקבלת מהטכנולוגיה של גיאואקס תאפשר להציע לכל בעל נכס פרמיה דיפרנציאלית שמשקפת את מידת הסיכון המתאימה לו בצורה אוטומטית. סומפו מעריכה שבאמצעות הפלטפורמה של גיאואקס ייווצר לה חיסכון תפעולי של מיליוני דולרים בשנה וחיסכון בעלויות התביעות.שיתוף הפעולה בין גיאואקס לבין סומפו הובל על ידי מרכז החדשנות של סומפו בתל אביב, שאחראי על השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות.

"הטכנולוגיה שלנו חוסכת לסומפו את הצורך לשלוח סוקרים לכל בית בעת הליך החיתום בעלויות גבוהות", מסביר איציק לביא, מייסד־שותף ומנכ"ל גיאואקס. "היא גם מאפשרת לתת הצעת מחיר מדויקת בצורה אוטומטית ללקוח, שבסופו של דבר נהנה משירות מהיר".

טלפון גלקסי חדש מרשתות דיג

חברות רבות משקיעות משאבים בפיתוח חומרים ממוחזרים, בניסיון לבלום את ההתחממות הגלובלית. האחרונה שבהן היא סמסונג שפיתחה חומר שעשוי מפלסטיק של רשתות דייגים, שאותו תשלב במכשירי הגלקסי. המכשירים הראשונים שבהם משולב החומר הממוחזר החדש הם מסדרת הגלקסי החדשה.

כשחושבים על פסולת פלסטיק שמושלכת לים, המחשבה הראשונה היא קרוב לוודאי על בקבוקי מים משומשים, או על שקיות מהמכולת שצפות על פני המים. אך, מה שפחות ידוע זו הכמות הבלתי נתפסת של פסולת דייגים: 640 אלף טונות של רשתות דיג שננטשות ומושלכות למים מדי שנה.

רשתות אלו גורמות לנזקים: הן לוכדות יצורים ימיים, פוגעות בשוניות אלמוגים ובאזורי גידול של דגים, ואפילו מגיעות למקורות המזון והמים.

בשורה התחתונה, הרשתות הללו משבשות את האיזון העדין של הסביבה שלנו, והן עושות את זה בקצב מדאיג. איסוף הרשתות הללו מהים ושימוש מחדש בהן הוא אחד מהצעדים הנדשים לשמירה על ניקיון מי הים, ולהגנה על כדור הארץ.

מצנח הזהב

לילך יעקובוב מונתה למנהלת משאבי האנוש של מעוף המשאב האנושי, שמספקת שירותי גיוס והשמה, ומיקור חוץ למגוון פעילויות ופרויקטים.

רוני קאופמן מונתה לסמנכ"לית הפיתוח העסקי של קבוצת כלמוביל, שעוסקת ביבוא ובהפצה של כלי רכב פרטיים ומסחריים, משאיות ואוטובוסים.

מירום שיף מונה למנכ"ל חטיבת בעלי החיים בקבוצת מעברות. בת־אל ישי, תחליף אותו כמנכ"לית ביופט, שעוסקת בייצור ובשיווק מזון וציוד לבע"ח.

ניר לב מונה לסמנכ"ל התפעול של חברת הדלתות רב בריח. שמוליק יהודה מונה למנהל השוק המוסדי.

אביב חן פרץ מונתה לסמנכ"לית תפעול והבטחת איכות של אחוה, יצרנית טחינה, חלוה ודברי מאפה.

אליה הראל מונה למנכ"ל רשת המסעדות האיטלקית ג’ויה.

קרן הלמסלי תתרום 15 מיליון דולר לביה"ח פוריה

הקרן ע"ש ליאונה מ. והארי ב. הלמסלי תעניק למרכז הרפואי פדה־פוריה 15 מיליון דולר לטובת מרכז השיקום לצפון ע"ש הלמסלי. תרומתה של הקרן תאפשר להשלים את בניית מרכז השיקום לצפון אשר עתידה להסתיים בשנת 2023. ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי: "מרכז השיקום לצפון ע"ש הלמסלי הוא פרויקט לאומי שיהווה נדבך חשוב בחיזוק החברתי והכלכלי של הגליל".