מאסק תרם לצדקה מניות של טסלה בשווי של יותר מ-5 מיליארד דולר

מאסק תרם את המניות לארגון צדקה שזהותו לא פורסמה בנובמבר 2021 • מאסק ייהנה מהטבות מס בעקבות התרומה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

מנכ"ל טסלה אלון מאסק תרם לצדקה מניות טסלה בשווי 5.74 מיליארד דולר. כך עולה מדיווח של טסלה לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC). התרומה של 5,044,000 מניות התבצעה בין ה-19 עד ל-29 בנובמבר 2021. זהות ארגון הצדקה שקיבל את המניות אינה ידועה.

את התרומה ביצע מאסק ימים ספורים לאחר שמכר 10% מחלקו בחברה, בשווי של יותר מ-16 מיליארד דולר. זאת לאחר שערך סקר בחשבון הטוויטר שלו, שבו שאל את העוקבים האם לדעתם הוא צריך למכור את המניות.

באותה התקופה, מאסק החליף עקיצות עם פוליטיקאים כמו ברני סנדרס ואליזבת' וורן, סביב נושא תשלום המסים של בעלי הון. כעת, מומחים מסבירים כי תרומתו של מאסק לצדקה למעשה פוטרת אותו ממס רווחי הון, שהיה מחויב לשלם אילו מכר את המניות.

התרומה של מאסק מיקמה אותו במקום השני ברשימת התורמים האמריקאים, אחרי ביל גייטס ומלינדה פרנץ'-גייטס, כך לפי המגזין Chronicle of Philanthropy. עד כה, מאסק, האיש העשיר בעולם, היה ידוע דווקא בתור מי שאינו תורם מהונו, כמו גם ג'ף בזוס, מייסד אמזון ומספר 2 בדירוג עשירי העולם של "בלומברג". שניהם מכרו פחות מ-1% מהונם, זאת לעומת מיליארדרים כמו וורן באפט וג'ורג' סורוס, שתרמו יותר מ-20% מהונם רק בספטמבר האחרון, כך לפי מגזין "פורבס".

מנגד, יש מי שיטענו שדרכו של מאסק לתרום לאנושות היא באמצעות היזמות החלוציות שלו. לצד תרומתו העצומה להאצת המעבר לכלי רכב חשמליים ולפיתוח חקר החלל, מאסק ייסד קרן המציעה מענקים למחקר בתחום האינטליגנציה המלאכותית וכן למחקרים שמטרתם "להביא תועלת לאנושות", כך לפי אתר האינטרנט של הקרן. לדוגמה, בשנה שעברה הציעה הקרן מענק של 100 מיליון דולר למי שיצליח לפתח טכנולוגיה שתסלק פחמן מהאטמוספירה. בנוסף, מאסק העיד על עצמו כי תרם עשרות מיליונים דולרים לקהילות ובתי ספר בערים שבהן נמצאים אתרי השיגור של Space X, שבבעלותו.

בינואר בשנה שעברה הזמין מאסק את העוקבים שלו בטוויטר להעלות רעיונות כיצד יוכל לתרום את כספו בדרך שבאמת תצליח לחולל שינוי. בנוסף, הוא הסכים להיענות לקריאתו של מנהל תכנית המזון של האו"ם, דיוויד ביזלי, לתרום אחוז זעום מהונו כדי לפתור את בעיית הרעב העולמי, אם רק יצליח לתאר בדיוק איך הוא מתכוון להשתמש בו.