30 אלף יחידות דיור יוגרלו השנה לזכאים במסגרת תוכנית דירה בהנחה

ההגרלות הראשונות יפורסמו לפני חג הפסח, והן כוללות מספר יישובים בארץ • התוכנית תעניק לזכאים הנחה בגובה של כ-300 אלף שקל או 20% ממחיר הדירה • אלקין: "אני סמוך ובטוח כי בשנה הקרובה פניו של שוק הנדל"ן בישראל ישתנו"

זאב אלקין / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
זאב אלקין / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו כי יגרילו השנה כ-30,000 יחידות דיור ברחבי הארץ במסגרת תוכניות לדיור בר-השגה. באשדוד יוגרלו כ-1,100 יחידות דיור, חיפה כ-1,300, באר שבע כ-900, יבנה כ-1,100 יחידות דיור ועוד. במשרד הבינוי והשיכון מודיעים כי הגרלות ראשונות צפויות להתקיים לפני חג הפסח, והן יכללו למעלה מ-80 יישובים ברחבי הארץ.

במסגרת התוכנית תינתן לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור הזדמנות לרכוש דירה משלהם תוך קבלת הנחה משמעותית ממחיר השוק העשויה להגיע עד 300 אלף שקל או 20% ממחיר הדירה בתנאי שיזכו בהגרלה.

כאמור, בחודש דצמבר 2021 אושרה תוכנית למתן מענקים לרוכשי דירה במסגרת תוכנית 'מחיר מטרה', במסגרתה יינתן מענק בגובה 40 אלף שקל לזכאי משרד הבינוי והשיכון שירכשו דירה במסגרת התוכנית, באזורים בהם מחיר הקרקע, ללא הוצאות פיתוח, נמוך מ-100 אלף שקל ליחידת דיור - ללא מע"מ.

עתה הודיעו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל בהודעה משותפת שפורסמו כי "לאחר עבודה מאומצת ומשותפת - במסגרתה התבצע מיפוי חסמים לצורך קידום יחידות דיור שנתקעו וקידום פרסום לשיווק של יחידות דיור חדשות - הגיעו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון למספר שיא של מעל 100,000 יחידות שפורסמו לשיווק ב-2021, מרביתן במחצית השנייה של השנה, כל זאת במסגרת יישום תוכנית הדיור הממשלתית שהציגו שרי הבינוי והשיכון, הפנים והאוצר לפני מספר חודשים". יצוין כי במסגרת התוכנית הוחלט שלהבדיל מתוכנית מחיר למשלכן רק מקומות פריפריאליים יחסית יזכו לסבסוד, תוכנית מחיר מטרה המחודשת, במתכונת מוגברת, תעניק כעת לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור הזדמנות לרכוש דירה משלהם תוך קבלת הנחה משמעותית ממחיר השוק.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין ציין ש"כבר בשנה זאת נוציא עשרות אלפי דירות בהנחה, גם מתוכניות קודמות וגם מתוכנית מחיר מטרה עבור הזוגות הצעירים, כדי שהם יוכלו לקנות דירה במחיר סביר. אני גאה בעבודת המשרד ורמ"י שעבדו לילות כימים כדי להביא תוצאות בשטח, אני סמוך ובטוח כי בשנה הקרובה פניו של שוק הנדל"ן בישראל ישתנו".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "לאחר ששיווקנו בשנה החולפת כ 100,000 יחידות דיור, ברחבי הארץ, ופרסמנו את תוכנית השיווק החדשה לשנת 2022, אנו שמחים שכשליש מהיקף זה יצא בהגרלות לציבור הזכאים במחירים מוזלים משמעותית ממחירי השוק ויאפשר לזוגות צעירים ומחוסרי דיור לזכות בהזדמנות לדירה משלהם. רשות מקרקעי ישראל תמשיך, בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון, לשקוד גם השנה על הגדלת ההיצע של יח"ד ברחבי הארץ, במטרה להתמודד עם צורכי המשק".