רשות שוק ההון דורשת הבהרות מבורסת בייננס; הפסיקה את השיווק לישראלים

בייננס, הבורסה הגדולה בעולם בתחום הקריפטו, היא בורסה ששנויה במחלוקת, ורגולטורים שונים אסרו את פעילותה • בישראל, הבורסה הציעה שירותים בעברית כולל אפשרות לרכישה מהירה דרך כרטיסי אשראי לרכישת קריפטו

בורסת הקריפטו בינאנס / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו בינאנס / צילום: Shutterstock

רשות שוק ההון בראשות משה ברקת פנתה לאחרונה לבורסת הקריפטו הענקית בייננס בבקשה להבהרות באשר לפעילותה בישראל. הרשות, אשר תחת אחריותה נמצאים הרישיונות לגופים העוסקים בתחום הקריפטו, ביקשה מבייננס הבהרות לגבי סוג השירותים שהיא מספקת לישראלים והרישיונות תחתיהם היא פועלת.

בניגוד למרבית הגופים הפועלים בתחום אשר הגישו בקשה לקבלת רישיון לפעילות ופועלים בישראל מכוח היתר להמשך עיסוק, בייננס לא הגישה בקשה לקבלת רישיון לפעילות בישראל מהפיקוח על שוק ההון.

בורסת בייננס היא אחת הבורסות הפופולריות בישראל, ולמרות שהיא בורסה בינלאומית, היא הקימה פעילות בעברית אשר מיועדת לישראלים, וההערכה בשוק היא כי כ-200 אלף ישראלים ביצעו דרכה פעילות, בשל הממשק המהיר שלה.

עם זאת, אחת הבעיות הגדולות בביצוע פעילות באמצעות בורסות שלא עומדות בכללי הרגולציה היא שיהיה קושי רב למשקיעים דרכה להחזיר את הכסף למערכת הפיננסית בישראל. 

בראש בורסת בייננס עומד אחד מהאנשים העשירים בעולם, צ'אנגפנג זאו, והיא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם בהיקפי פעילות, ומנפיקת מטבע ה-BNB בעל שווי שוק של כ-70 מיליארד דולר. בורסת בייננס נתקלה במדינות רבות בקשיי פעילות מול הרגולטורים המקומיים, כאשר לפני מספר שבועות נאסרה פעילותה בבריטניה, עד להסדרת הרישוי הנדרש לפעילות בממלכה. 

מרשות שוק ההון נמסר בתגובה: "בעקבות התערבות שוק ההון, בייננס הפסיקה בשלב זה את השיווק לישראלים וכל פעילות ממוקדת בישראל עד לבחינת סוגית הרישוי על-ידינו".