מה קרה לאופציות של עובדי Wix בעקבות צלילת המניה?

רק לפני שנה, כש-Wix הייתה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט, החזיקו 4,000 עובדי החברה אופציות שמעניקות הטבה המוערכת בכ-860 מיליון דולר • מאז המניה ירדה ביותר מ-70%, והעובדים שלא מימשו את האופציות איבדו את רוב הכסף

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ''ל Wix / צילום: שלומי יוסף
אבישי אברהמי, מייסד ומנכ''ל Wix / צילום: שלומי יוסף

האכזבה הקשה מדוחות Wix, מהתחזית הפושרת שלה לרבעון הראשון של השנה ומהעובדה שבניגוד להרגלה היא לא פרסמה תחזית שנתית בשל האי-ודאות - כל אלה הובילו אתמול (ד') לנפילה חדה של 23.1% במניית Wix  בנאסד"ק, במחזור מסחר גבוה במיוחד.

מניית Wix חזרה למעשה לרמות המחירים בהן היא נסחרה לפני פרוץ מגפת הקורונה. בזמן הקורונה המניה זינקה לשיאים, משום שהחברה, המספקת פלטפורמה להקמה, ניהול ותפעול של אתרי אינטרנט, נהנתה מהמעבר המואץ של עסקים קטנים ובינוניים לאונליין, ו-Wix חוותה תקופה של צמיחה מהירה במספר המשתמשים ובהכנסות.

בדיוק לפני שנה, Wix הפכה לחברה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט, כשמנייתה נסחרה בשיא של כ-353 דולר ששיקף לחברה שווי של כמעט 20 מיליארד דולר. כעת מחיר המניה הוא 89.1 דולר, ושווי החברה הוא 5.1 מיליארד דולר.

החולשה במניה לא החלה עם פרסום הדוחות ל-2021. כבר לפני מספר חודשים Wix הפחיתה את התחזית השנתית בשל האי-ודאות (לאחר מכן התחזית הועלתה שוב) וספגה ירידה חדה במנייתה. במקביל, היא סובלת כמו מניות רבות מהעובדה שעל רקע המצב המאקרו-כלכלי הנוכחי והצפי להעלאות ריבית, המשקיעים בוול סטריט מעדיפים השקעה במניות ערך ולא במניות צמיחה כמו Wix.

Wix עדיין לא פרסמה את הדוחות המורחבים שלה לשנת 2021, כך שאין עדיין נתונים על מספר האופציות שעובדי החברה מימשו במהלך השיאים של השנה החולפת.

בסוף 2020, 4,000 עובדי Wix החזיקו ב-2.8 מיליון אופציות שהיו אז ניתנות למימוש, במחיר מימוש ממוצע של 50.6 דולר. ההטבה המגולמת באופציות הללו הגיעה בשיא לכ-860 מיליון דולר. הירידה במניה מחקה את רוב ההטבה המגולמת, והיא עומדת כעת על 109 מיליון דולר בלבד.

עם, זאת כאמור, הנתונים נכונים לסוף 2020, וייתכן כי חלק מאותן אופציות מומשו במהלך 2021, והעובדים הפכו רווחים "על הנייר" לרווחים בפועל. כיום, מספר העובדים ב-Wix מוערך בכ-6,000.