גם פרטנר וגם מזרחי טפחות מתנגחים במתחרים. למה מותג הסלולר אהוד יותר?

לעומת הססגוניות וההומור בקמפיין של חברת הסלולר, בבנק בחרו לצאת עם פרסומת עגמומית ודימויים מדכאים, מה שלא תרם לאהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בסלקום מנסים את מזלם עם הפרזנטור החדש רן דנקר

דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

מתקפה ישירה על מתחרה איננה מראה נפוץ בעולמות השיווק והפרסום. ואולם, אחרי שפרטנר יישמה את הפרקטיקה בהצלחה גדולה, והעלתה קמפיין שזכה בשלל מחמאות ובדירוג גבוה בזכורות והאהובות, עולה השבוע קמפיין נוסף שמתנגח במתחרים - הפעם זה בנק מזרחי טפחות, שעוקץ את הבנקים האחרים, שפתאום נזכרו לחזר אחרי לקוחותיהם.

לזכותו של מזרחי טפחות ייאמר שכבר לפני חודשים ארוכים הוא ניכס לעצמו את המשבצת של בנק אנושי שאיננו מקריב את הלקוח על מזבח החידושים הטכנולוגיים והדיגיטל. אמנם הבחירה באנושיות הייתה ברירת מחדל - היכולות של הבנק בתחום הדיגיטל לעומת המתחרים היו נמוכות, אולם כתוצאה מכך, הבנק היה היחיד שהגיע לרפורמת הניוד עם נכס מותגי חזק וברור.

 
  

בשבועות האחרונים דווקא הבנקים האחרים מנסים לתת אינטרפרטציות משלהם לאנושיות, ולהיכנס בדלת האחורית למשבצת של מזרחי טפחות. הקמפיין החדש של הבנק אמור ללגלג על המתחרים, אבל בניגוד לפרטנר שהתייחסו למתחרה בזק עם הרבה הומור, ססגוניות ושמחה, הוא עושה זאת באמצעות סרט עגמומי עם ויז'ואלים מדכאים.

התוצאה: הקהל פחות מתחבר מבחינת האהדה, והפרסומת מדורגת בפרמטר זה באמצע הדירוג. עם זאת, מדובר בפרסומת הזכורה ביותר השבוע - יש להניח שבעיקר בגלל הנוכחות הקבועה של הבנק בברייק, והזיהוי המיידי של דביר בנדק, הפרזנטור שחרוט היטב בראשם של הצופים.

גם השבוע, הפרסומת לפרטנר ממשיכה להיות האהובה ביותר, אם כי בשיעורי האהדה נרשמה ירידה משמעותית - אולי כי הצופים כבר התרגלו לפרסומת. אל מול האהדה לסטטיק, שהולך ובונה עצמו כסוג של רותם סלע גברי, מנסים בסלקום להציב חביב קהל אחר - הזמר והשחקן רן דנקר, שהסרט שלו כפרזנטור החברה עלה השבוע.

רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך
 רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך

הסרט חושף בהומור את "מאחורי הקלעים" של האופן שבו דנקר כותב שירים. בשלב זה, ימים ספורים בלבד לאחר שהפרסומת עלתה לאוויר, ההפקה המהוקצעת, הקסם של דנקר וההומור העצמי עוד לא פודים את הצ'ק - הפרסומת ממוקמת רק במקום השמיני בדירוג האהדה, אולם מוקדם מדי לשפוט האם כאשר הצופים יתרגלו, האהדה לפרסומת תגדל.

כך או כך, מאז הפרידה מדמותו של 'משיח', קונסיסטנטיות לא הייתה הצד החזק של סלקום. החברה התקשרה עם הקומיקאי תמיר בר, עשתה איתו בקושי פרסומת אחת, ולאחר שזו לא הציגה תוצאות יוצאות דופן - מיהרה (ואולי מיהרה מדי) לשנות קו פרסומי.

בתקופה האחרונה אפשר מעת לעת לזהות טביעות אצבע של משרדי פרסום - ההומור המתחכם של מקאן, המוזיקליות וההפקות הגדולות של אדלר-חומסקי, השנינות של מנצ' וסרטים גדולים עם פאנצ'ים מדויקים של באומן-בר-ריבנאי. השיטה של באומן באה לידי ביטוי היטב בשתי פרסומות של המשרד שמשתלבות השבוע בדירוג - לפריגת ולשטראוס, ששתיהן זוכות באופן קבוע, למרות פשטותן, לשיעורי זכירות גבוהים.

שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך
 שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

רביעיית המשקיענים

סלקום, סופר פארם, רנו קליאו והבנק הבינלאומי הם המפרסמים שהשקיעו השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.2 מיליון שקל כל אחד.

גידול של 7 מיליון שקל

עלייה בהשקעה בפרסום השבוע: 39 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל בשבוע שעבר.

מי אוהב את סטטיק

הפרסומת לפרטנר אהודה יותר בקרב גילאי 18-34, ובקרב גברים יותר מנשים.