הנפילה במניית Wix: כמה הפסיד המנכ"ל אבישי אברהמי

צניחה של 26% במניית חברת האינטרנט הישראלית הובילה לכך ששווי מניות המנכ"ל אברהמי צנח ל-151 מיליון דולר - רבע מערכן בשיא • גם אלטשולר שחם נפגע: הצניחה הסבה הפסד של כ-30 מיליון דולר "על הנייר" לגופי פנסיה שמנהל בית ההשקעות

אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד Wix/ צילום: שלומי יוסף
אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד Wix/ צילום: שלומי יוסף

ירידה חדה של כ-26% במניית Wix  לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה בשבוע שעבר, פגעה כמובן לא רק בעובדי החברה, שאיבדו על פי ההערכות מאות מיליוני דולרים שמקורם בהטבה הטמונה באופציות שבידיהם, אלא גם בשווי בבעלי המניות בחברת האינטרנט הישראלית, שהחזקותיהם איבדו כ-75% משוויין בשיא אשתקד.

עוד מפסידים "על הנייר" מהנפילה במניה הם נושאי המשרה בחברה, בראשם המנכ"ל והמייסד אבישי אברהמי, שנכון לדיווח האחרון בנושא משנה שעברה החזיק ב-3.1% מהון המניות של Wix. שווי ההחזקה שלו כעת מגיע ל-151 מיליון דולר, 52 מיליון דולר פחות משווי ההחזקה לפני פרסום הדוחות בשבוע שעבר, ולעומת שווי החזקה של 616 מיליון דולר בשיא שבו נסחרה המניה לפני שנה.

ניר זוהר, נשיא החברה, מחזיק במניות בשווי 55.7 מיליון דולר, ירידה של 19.2 מיליון דולר משווי ההחזקה שלו לפני פרסום הדוחות.

Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת להקים ולנהל אתרי אינטרנט, ובתקופת מגפת הקורונה נהנתה מצמיחה בשיעור גבוה. הירידות הנוכחיות במניה הגיעו על רקע תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2022 ואי-פרסום תחזית שנתית. שווי החברה מגיע כעת ל-4.9 מיליארד דולר, לעומת כמעט 20 מיליארד דולר בשיא לפני שנה.

פידליטי ובלקרוק איבדו כ-130 מיליון דולר כל אחת

בין בעלי המניות שנפגעו נמצאים בעיקר גופים זרים שהם בעלי עניין בחברה, ופחות גופים מוסדיים מישראל,  שהחזקותיהם ב-Wix זניחות יחסית. לפי נתוני אתר stocker.co.il, בסוף ספטמבר 2021, ההחזקות של מנהלי חיסכון ארוך טווח מישראל במניות Wix הסתכמו בכ-2% ממניות החברה, כשהגוף בעל ההחזקה הגדולה ביותר היה אלטשולר שחם.

נכון לסוף 2021, הגוף המוסדי הזר בעל ההחזקה הגדולה ביותר ב-Wix היה פידליטי, עם החזקה של 7.9% ממניות החברה, ואחריו בלקרוק עם 7.5%. שווי ההחזקה הנוכחי של פידליטי במניות Wix מגיע ל-388 מיליון דולר, ובשלושה ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בוול סטריט נמחקו 134 מיליון דולר משווי ההחזקה.

ענקית השקעות גלובלית אחרת, בלקרוק, מחזיקה מניות Wix בשווי נוכחי של 369 מיליון דולר, אחרי ירידה של 127 מיליון דולר בשווי החזקתה בשלושת ימי המסחר האחרונים.

שני הגופים הם משקיעים ותיקים יחסית בחברה. בלקרוק הגדילה את ההחזקה במניות Wix בין פברואר ליוני 2021, אך במחצית השנייה של 2021 מכרה מעל רבע מההחזקה שלה. באותה עת מניית Wix נסחרה במחירים שנעו בין כ-139 דולר לכ-305 דולר, לעומת כ-86.1 דולר כיום.

לעומתם מי שניצל מהירידה החדה במניה הוא גוף ההשקעות  T. Rowe Price מארה"ב, שמכר כמעט את כל מניות Wix שהיו בידיו עד סוף 2021; בעוד שבמרץ 2021 הוא החזיק ב-6.2% מהחברה, בסוף השנה החזקתו הייתה 0.7%, בשווי נוכחי של 39.9 מיליון דולר.

חברת ניהול נכסים זרה נוספת שמחזיקה במניות Wix היא Flossbach von Storch מגרמניה, עם החזקה של 7.1% בשווי של כ-350 מיליון דולר. היא הפכה לבעלת עניין ב-Wix בסוף 2021. 

כאמור בקרב הגופים הישראלים ההחזקות מינימליות. מדיווח ההחזקות הרבעוני שהעביר אלטשולר שחם ל-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב) עולה כי בסוף 2021 החזיקה בכ-980 אלף מניות Wix, ששוויין הנוכחי הוא 84.3 מיליון דולר - לאחר ירידה של 29 מיליון דולר בשווי ההחזקות בימים האחרונים.