מנורה מבטחים סוללת את הדרך לרווח של יותר מ-200 מיליון שקל בהנפקת ERN

קבוצת הביטוח חתמה על הסכם שבמסגרתו תגדיל החזקותיה לכ-50% בחברת המימון, כשזו תנפיק את מניותיה • במקביל, הודיע בנק לאומי על השקעה של 85 מיליון שקל ב'"מימון בקליק", חברת בת של ERN, במהלך שיציף ערך לבעליה

הנפקת ERN תשתלם למנורה מבטחים? / צילום: Shutterstock
הנפקת ERN תשתלם למנורה מבטחים? / צילום: Shutterstock

בקבוצת הביטוח מנורה מבטחים מאמינים כי חברת המימון ERN מתקרבת להנפקה, ומעגנים בהסכם את רכישת השליטה בה. מנורה , המחזיקה כיום ב-40% מ-ERN, חתמה על עסקה עם בעל השליטה הנוכחי בחברה, רוני נתנזון (60%), במסגרתה כחלק מההנפקה היא תגדיל את החזקותיה ב-10% נוספים ותהיה בעלת השליטה בחברת המימון. ERN מתמחה בהבטחת התחייבות לפירעון צ'קים עבור בתי עסק ובמתן הלוואות צרכניות בנקודות המכירה.

מדובר בצעד דומה לזה שביצעה קבוצת הפניקס  בעת הנפקת גמא  אשתקד, אז הגדילה הפניקס את שיעור ההחזקה בגמא ל-60% והפכה לבעלת השליטה בה, אגב רישום רווח הון של 230 מיליון שקל. במנורה מבטחים צופים כי הנפקת ERN, לפי שווי צפוי של 700-800 מיליון שקל (לפני הכסף), תביא להצפת ערך בהשקעותיה הקיימות בחברת המימון והיא תרשום רווח הון של 200-250 מיליון שקל.

השווי בעת ההנפקה עשוי לגדול, לאחר שהשבוע הודיע בנק לאומי כי הוא משקיע 85 מיליון שקל בחברה בת של ERN, חברת האשראי הצרכני "מימון בקליק" המתמחה במתן אשראי בנקודות מכירה - BNPL. במסגרת העסקה, שאותה הוביל איל אפרת, ראש חטיבת אסטרטגיה, דיגיטל, דאטה ופרויקטים רוחביים החדשה בלאומי, ירכוש הבנק 20% ממניות החברה תמורת 65 מיליון שקל. העסקה משקפת למימון בקליק שווי (אחרי הכסף) של 325 מיליון שקל. נציין כי 20 מיליון שקל נוספים יועמדו כהלוואת בעלים ויהוו 20% מסך כל הלוואות הבעלים בחברה.

במנורה מאמינים כי ההשקעה בחברה הבת תעלה את מחירה של החברה האם, אם וכאשר זו תונפק.