מרגישים שהפקקים חזרו ובגדול? מה אומרים הנתונים ואיזו עיר סובלת במיוחד

מנתוני Waze שנמסרו לגלובס עולה שהגודש כיום כבד משמעותית מכפי שהיה טרום מגיפת הקורונה לפני שנתיים, ביום חמישי האחרון כבר הגיע היקף הנסיעות של משתמשי ווייז ל-16% יותר מכפי שהיה לפני הקורונה

פקק בתל אביב / צילום: כדיה לוי
פקק בתל אביב / צילום: כדיה לוי

הכבישים הם הברומטר המובהק ביותר למצב תחלואת הקורונה. דעיכת גל האומיקרון מורגשת היטב בדרכים עם חזרת עומסי התנועה, כאשר בחודש האחרון נרשמה עלייה של 28-30% בנפחי התנועה, לפי ספירות שערך המרכז הלאומי לניהול תנועה בחברת נתיבי ישראל במספר צירים מרכזיים.

מנתוני Waze שנמסרו לגלובס עולה שהגודש כיום כבד משמעותית מכפי שהיה טרום מגיפת הקורונה לפני שנתיים. ביום חמישי האחרון כבר הגיע היקף הנסיעות של משתמשי ווייז ל-16% יותר מכפי שהיה לפני הקורונה. מדובר בזינוק בקילומטראז' המצטבר של הנהגים, שרק שבוע קודם עמד על 6% מעל נקודת האפס של תחילת 2020.

שיא הגל הנוכחי נרשם לפני כחודש. ככל שעלה מספר המאומתים, המבודדים והעובדים מהבית, כך גם המכוניות נשארו בחניות, הדרכים התרוקנו והפקקים נעלמו. לפי פילוח נתוני ווייז, ב-23 בינואר היה נפח התנועה בתל אביב ובירושלים דליל ב-10% לעומת נתוני השגרה.

ב-10 בפברואר ההקלה בפקקים בתל אביב (כולל נתיבי איילון) נשחקה ל-4%, ובירושלים וסביבתה כבר נמדדו עומסים של 2% יותר מהממוצע. שבוע אחר כך, ב-17 בפברואר, הפקקים כבר חזרו בגדול. בירושלים הגיעו העומסים ל-12% יותר מבשגרה, בתל אביב ל-4% יותר. בבאר שבע המצב גרוע עוד יותר, עם זינוק של 33% במכוניות על הכבישים לעומת המצב שלפני הקורונה.