קבוצת לגו בדרך לפתוח חנות ראשונה בתל אביב

בדצמבר 2021 דיווחה לגו על עלייה של כ-140% ברווחיה, כשההצלחה נזקפה לזכות מגפת הקורונה על הסגרים והמגבלות שהונהגו ברחבי העולם • היזם והקמעונאי ערן תור: המחירים בחנויות יתחרו עם מחירי המותג בחו"ל

חנות לגו / צילום: LEGO
חנות לגו / צילום: LEGO

לגו, יצרנית הצעצועים הדנית הגדולה בעולם, הודיעה על פתיחה רשמית של חנויות לגו בישראל. החנות הראשונה תיפתח בתל אביב לקראת הקיץ, "במיקום מדהים ויוצא מגדר הרגיל", אמר לגלובס היזם ערן תור, הבעלים והמנכ"ל של תור גיימינג, שהביא לארץ גם את נינטנדו. תור כבר השיק מגוון רחב של מותגים בינלאומיים בתחום הקמעונאות בישראל וכיהן כמנכ"ל קבוצת החנויות של איי דיגיטל במשך 6 שנים.

"לגו רואה בשוק הישראלי יעד חשוב ואסטרטגי", אמר תור. "יש פה לקוחות שבלגו מאוד מעריכים אותם, בסופו של דבר מדובר בחיבור אמוציונלי. לא נתקלתי עוד במותג שיש סביבו כל-כך הרבה אהבה".

ערן תור / צילום: יח''צ
 ערן תור / צילום: יח''צ

תור ככל הנראה יודע על מה הוא מדבר. קבוצות הפייסבוק של אוהבי הלגו סוערות הבוקר (ג'). "אני בכיתי טיפה כשקראתי את זה. סוף-סוף", נכתב באחת הקבוצות.

"יש פה קהילה ענקית שרק גדלה, וכולם גדלו על לגו", הוסיף תור. "המותג הזה מעלה חיוך על השפתיים, ולא רק בגלל שזה משחק, וזה כיף, אלא שדרך המשחק הזה לומדים ומפתחים את הדמיון, וכיום זה קצת נעלם עם העולם הדיגיטלי. השמחה שאני נתקל בה היום היא בדיוק מה שהרגשנו, ואני נרגש להיות השליח שעושה את זה כאן בארץ.

"החנויות שייפתחו בישראל יהיו זהות לחנויות בחו"ל. יש 628 חנויות ברחבי העולם, מתוכננות ומעוצבות על-ידי לגו בצורה קונסיסטנטית. אנחנו ברי-מזל, כי נשיק את הדור החדש של החנויות הדיגיטליות והאינטראקטיביות ששומרות על הקסם הבסיסי של החנויות. בחנויות יהיו צוותים של 'בנאים' שילוו את המבקרים בתהליך הקנייה, וכמו כן תהיה אפשרות לשחק בחנות". 

סניף לגו בניו יורק / צילום: Shutterstock
 סניף לגו בניו יורק / צילום: Shutterstock

יתחרו על הארנק של הקונה הישראלי

תור מודע לכך שרמות המחיר בארץ למותג גבוהות וגורמות לצרכנים לחפש פתרונות דווקא בחו"ל. "חוץ מהחוויה שנעניק והשירות, אחד מהדברים שאנחנו רוצים לעשות זה להנגיש את המוצרים ללקוחות בישראל, ואין שום סיבה שלקוחות יקנו את המוצרים בחו"ל. אחת המטרות שלי היא בפירוש ליצור רמת מחירים הרבה יותר תחרותית ואטרקטיבית. נעשה פה מהפכה".

תור שומר בסוד, בינתיים, את המיקום בו צפויות להיפתח החנויות. "אנחנו עדיין לא חושפים היכן תיפתח החנות הראשונה, אבל מבטיחים שלא מדובר רק בחנות עצמה, אלא גם האזור בו היא תיפתח, וצפויים לא מעט אירועים ומוצרים חדשים".

לגו היא קבוצה משפחתית שלא רשומה בשום בורסה בעולם. היא נוסדה ב-1932 על-ידי קירק כריסטיאנסן, ויורשיו עדיין שולטים בקבוצה. קבוצת לגו מעסיקה יותר מ-20 אלף עובדים ב-40 מדינות ברחבי העולם.

בדצמבר האחרון דיווחה לגו על רווח נקי של כמעט מיליארד דולר, נכון לסוף חודש יוני 2021. מדובר בעלייה של יותר מ-140% לעומת השנה שעברה. ההצלחה נזקפה לזכות מגפת הקורונה, כאשר הסגרים והמגבלות ברחבי העולם גרמו למשפחות שנאלצו להישאר ספונים בביתם לרכוש עוד ועוד ממוצרי לגו.

בשנתיים האחרונות התפשטה לגו בסין - במחצית הראשונה של 2021 השיקה הקבוצה יותר מ-60 סניפים חדשים ברחבי העולם, 40 מהם בסין. הקבוצה מפעילה 678 חנויות בעולם, כמו גם את Lego.com, פלטפורמת האונליין הדיגיטלית.