מיי מאסק | בלעדי

מיי מאסק גילתה בגיל 60 את הרשתות החברתיות, ומאז לא מפסיקה לעבוד

בגיל 73 מיי מאסק, אמא של מייסד טסלה, היא סופרת מבוקשת ואושיית רשת • בראיון מיוחד לקוראי גלובס היא סיפרה על מסלול החיים המיוחד שלה, על הקשיים שעברה ועל התובנות שאספה בדרך

מיי מאסק / צילום: Reuters, Tiffany Sage/BFA.com
מיי מאסק / צילום: Reuters, Tiffany Sage/BFA.com

"כשסיפרתי לילדים שלי שאני מתכוונת לכתוב ספר על מה שלמדתי בחיים, הם שכנעו אותי לכתוב גם על הקשיים", סיפרה מיי מאסק, סופרת מצליחה, מרצה מבוקשת, דיאטנית בעלת שני תארים, דוגמנית על וגם - אמו של מייסד טסלה ו-SpaceX אילון מאסק. את הדברים אמרה בשיחה עם גלובס בכנס אונליין שנערך השבוע. "הם אמרו שבאינסטגרם אני מציגה דמות מושלמת, ושאנשים לא יודעים מה עברתי", אמרה. "לא רציתי לדבר על זה, אבל גיליתי שהרבה נשים מצאו את עצמן בסיפורים והרגישו שזה נותן להן תקווה".

כשמאסק בת ה-73 מדברת על קשיים, היא מתכוונת בעיקר לחיים עם בעל אלים - פיזית, מילולית וכלכלית, לגידול שלושת ילדיהם, לבדה אחרי הגירושים, ולחיי העוני של השנים הראשונות לבד. "לא היה לנו כסף לאכול בחוץ, ללכת לסרט או למספרה, אבל כבר לא היה פחד בבית", היא מספרת. מאסק הסבירה שהילדות הקשוחה שעברה, שחלק נכבד ממנה עבר במדבריות קלהארי בחיפוש אחר עיר אבודה שאביה האמין שנחרבה ברעידת אדמה, הכינו אותה לחיים של הסתפקות במועט.

הספר שהוציאה בשנת 2019, "A Woman Makes A Plan" - תורגם ל-15 שפות, והיה לרב מכר ב-70 מדינות. בחודש שעבר יצא לאור גם בשפה העברית.

"כשצעירות רואות אותי, זה נותן להן תקווה"

מאסק עבדה כל השנים כדיאטנית עצמאית, וטיפחה קריירה צדדית של דוגמנות. אבל הפריצה הגדולה הגיעה דווקא בסוף שנות ה-60 לחייה - בזכות הרשתות החברתיות. "עבדתי על זה מאוד קשה, ואני חושבת שמי שרוצה להצליח - צריך לקדם את עצמו ברשתות", טענה. "זה קשה בהתחלה, אבל זה מביא עבודה. צריך לעקוב אחרי האנשים הנכונים, להגיב להם, לפרסם את מה שאת רוצה לעשות ולהדגיש את מה שמיוחד בך".

אין הרבה נשים בגילך שמשתמשות ברשת בצורה כל-כך אפקטיבית.
"פשוט הבנתי שזה כמו פרסום בחינם. אפשר לפרסם דברים נהדרים על עצמך, להתרברב בצורה נחמדה ועם חוש הומור. בהתחלה השקעתי בזה 8 שעות ביום, ואפילו בזמן שעשיתי בייביסיטר על הנכדים. הבת שלי אמרה לי ‘אמא, את אמורה לשמור עליהם’. אמרתי לה שאם מישהו ייפול, הוא יבכה, ואני ארים את הראש. היום אני משקיעה בזה רק 3 שעות ביום".

ההשקעה השתלמה, והיום קריירת הדוגמנות של מאסק חובקת עולם. היא צועדת בתצוגות אופנה ומופיעה על שערי המגזינים החשובים ביותר בתחום. "אני עובדת הרבה עם דוגמניות צעירות שבגיל 21 חושבות שנגמרה להן הקריירה", סיפרה. "כשהן רואות איך אני משגשגת בגיל 70 פלוס, זה נותן להן תקווה. אני שמחה לתת לנשים השראה להמשיך להיות רלוונטיות, להשמיע את קולן ולעשות מה שהן רוצות. אם לא טוב לך בבית או בעבודה, קומי ותעשי שינוי. חייבת להיות לך תוכנית".

"כבר בגיל 3 ידעתי שאילון גאון"

גם את ילדיה מאסק לימדה לעבוד קשה, להיות עצמאיים ולקחת אחריות: "למשל באוניברסיטה, הם לקחו הלוואות, הגישו בקשות למלגות ומימנו את הלימודים בעצמם. אני עבדתי אז בחמש עבודות ובקושי ראיתי אותם. הם נאלצו לדאוג לעצמם".

מאסק התייחסה גם לבנה המפורסם ביותר - אילון: "אני לא ממש יודעת להסביר את זה. כבר בגיל 3 ידעתי שהוא גאון. כילד הוא היה מאוד ביישן ולא דיבר כמעט עם אנשים, אבל איתי הוא דיבר הרבה. אחרי שמכר את פייפאל הוא שאל אותי אם כדאי לו להתמקד באנרגיה סולארית, בחקר החלל או במכוניות חשמליות. אמרתי לו שלדעתי הוא צריך לבחור תחום אחד ולהירגע קצת. הוא לא הקשיב לי".

גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות אמדוקס