נדחתה תביעת עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר נגד שרה נתניהו

שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, הגישה תביעה בשנת 2017 בטענה כי בתקופת עבודתה התעמרה בה שרה נתניהו • בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום את התביעה וקבע כי עדותה של רבן אינה מהימנה, וכי לא הוכחה התנהגות מתעמרת • מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "גם במקרה הזה הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל"

שרה נתניהו / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
שרה נתניהו / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום (ד') את התביעה שהגישה שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, נגד שרה נתניהו בטענה להתעמרות בעבודה.

רבן הגישה את התביעה בשנת 2017 על סכום של 225 אלף שקל, בטענה כי בתקופת עבודתה שנמשכה פחות מחודש ימים במעון ראש הממשלה, התעמרה בה נתניהו דרך נהלי ותנאי עבודה שיצרו סביבת עבודה קשה, וכן באירועים ספציפיים.

שרה נתניהו הכחישה את הטענות, ועדים מטעמה תמכו גם הם בגרסתה זו.

השופט אייל אברהמי, נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דחה את התביעה וקבע כי עדותה של רבן אינה מהימנה, וכי לא הוכחה התנהגות מתעמרת. בנוסף, נקבע כי לא הוכחה התנהגות שחוזרת על עצמה כנדרש בחוק לעבירה, לאור תקופת עבודתה הקצרה של רבן - 20 ימי עבודה.

בית הדין ציין את ההשלכות שעשויות להיות להרחבה של עילת ההתעמרות על יחסי עובד-מעביד: "אין לכחד בהשלכות שעשויות להיות להרחבה יתרה של עילה זו, אשר עשויות להוביל להרתעה של מעסיקים מקיומה של אינטראקציה עם עובדיהם, ולפגוע במרקם העדין של מערכת היחסים הטבעית והפשוטה בסביבת העבודה בחברה הישראלית".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה: "בית המשפט שם היום סוף לעוד פרק מביש במסע ההשמצות השקרי נגד שרה נתניהו. אחרי שאינספור מהדורות חדשות ושערי עיתונים נפתחו במשך ארבע שנים בעלילות דם נגד שרה נתניהו בא נשיא בית הדין לעבודה, בדק את כל טענות התביעה ודחה את כולן בפסק דין מפורט ומנומק.

גם במקרה הזה הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל. מי יחזיר לה את שמה הטוב ומי יתנצל על ההשמצות הזדוניות שהוצגו לציבור כאמת מוחלטת במשך למעלה משנתיים? התקשורת חייבת לקחת אחריות על הנזק האדיר שגרמה לשרה נתניהו ולהפסיק את מסע הצייד השקרי שהיא מנהלת נגדה זה למעלה מ-20 שנה".

סע"ש 53675-10-17