מניית מאנדיי נופלת מתחת למחיר ההנפקה: ירידה של כ-70% מהשיא בנובמבר

מניית חברת הטכנולוגיה צוללת בעקבות דווחות כספיים שבהם נמשכה מגמת הצמיחה בהכנסות, אך עדיין ללא רווחים • צמד המייסדים איבד כ-2.5 מיליארד דולר על הנייר לעומת השווי בשיא • המניה צונחת בכ-23%

טקס פתיחת המסחר של מאנדיי ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק
טקס פתיחת המסחר של מאנדיי ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק

חברת הטכנולוגיה מאנדיי  נחשבה עד לאחרונה לאחת מההנפקות הישראליות המוצלחות בוול סטריט אשתקד. החברה הונפקה בחודש יוני שעבר במחיר של 155 דולר, זינקה בשיא בנובמבר לכ-445 דולר אך כעת, עם פרסום דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2021, המניה נופלת בכ-23% בוול סטריט.

בשיא, בנובמבר 2021, שוויה של מאנדיי עמד על 19.4 מיליארד דולר והיא הייתה אחת מהחברות הישראליות הגדולות ביותר שנסחרות בוול סטריט, אך כעת, מחיר המניה משקף לה שווי של 6.1 מיליארד דולר "בלבד" - ירידה של כ-70% מהשיא.

מאנדיי פיתחה מערכת הפעלה לעבודה, שמאפשרת לארגונים ליצור את הכלים והתהליכים שדרושים להם. היא הנפיקה בוול סטריט בתקופה שבה המשקיעים העדיפו חברות שצומחות במהירות גם אם הן לא רווחיות - ואולי במיוחד אם הן לא רווחיות, משום שזה נתפס כהשקעה בעתיד החברה.

 
  

אולם, בשל השינויים בשוק, ובפרט החששות מאינפלציה ומהעלאת ריביות, הנטייה כיום היא להעדיף חברות מבוססות וותיקות יותר. לא רק שוויה של מאנדיי צנח מאז השיא, ורוב החברות הטכנולוגיה הישראליות שהנפיקו בשנה שעברה נסחרות בשווי נמוך מההנפקה, למעט גלובל-אי  וסנטינל וואן .

ההכנסות ממשיכות לצמוח, אבל המשקיעים מאבדים סבלנות

דוחות מאנדיי דווקא מצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, וההפסד הנקי למניה (Non-GAAP) היה נמוך מתחזיות האנליסטים. נראה שבניגוד לרבעונים קודמים, ועל רקע המצב הכללי בשוק, המשקיעים פחות סבלניים והמניה צונחת. ייתכן שהירידה מוסברת גם בשיעור הצמיחה:

ברבעון הרביעי, הכנסות מאנדיי צמחו ב-90.5% לעומת הרבעון המקביל לרמה של 95.5 מיליון דולר. שיעורי הצמיחה ברבעונים הקודמים היו גבוהים יותר, 94%-95%. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי ברבעון הצטמצם ביחס לרבעון המקביל, 32.6 מיליון דולר לעומת 62.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול עלויות התגמולים ההוניים לעובדים , החברה הפסידה ברבעון הרביעי 11.7 מיליון דולר שהם 26 סנט למניה, בעוד שבשוק צפו הפסד גבוה יותר. התזרים מפעילות שוטפת היה חיובי ברבעון, בסך 13.5 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל. התזרים החופשי הסתכם ב-10.1 מיליון דולר.

בסיכום שנתי, הכנסות מאנדיי הגיעו ל-308 מיליון דולר, צמיחה של 91.3%. ההפסד הנקי הגיע לפי כללי GAAP עמד על 129 מיליון דולר, צמצום לעומת 152 מיליון דולר ב-2020. על בסיס Non-GAAP ההפסד הנקי הסתכם ב-58.8 מיליון דולר, צמצום של 33% בהפסד לעומת שנה קודמת. החברה ייצרה 16.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת לעומת תזרים שלילי של 37.2 מיליון דולר ב-2020. בסיום השנה היו למאנדיי בקופה 887 מיליון דולר.

המפסיד הגדול "על הנייר" - המנכ"ל רועי מן

"סיימנו רבעון מצוין נוסף בואת שנת הכספים 2021 בתנופה חזקה במיוחד", אמר המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי רועי מן. הצגנו צמיחה של 91% בהכנסות והגדלנו פי שלושה את לקוחות האנטרפרייז, במקביל לשיא בתזרים המזומנים החופשי ברבעון הרביעי".

החברה דיווחה שב-2021, שיעור שימור הלקוחות (net dollar retention) היה גבוה מ-120% ובסוף השנה, מספר הלקוחות המשלמים היה גבוה מ-152 אלף, גידול של 34% לעומת 2020. מספר הלקוחות המשלמים עם הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של מעל 50 אלף דולר היה 793, לעומת 264 בלבד ב-2020.

הנפילה במניה מוחקת כאמור את כל העלייה שמאז ההנפקה, והמפסיד הגדול "על הנייר" הוא רועי מן, המייסד והמנכ"ל המשותף. מן החזיק נכון לסוף 2021 ב-13.1% מהון המניות של מאנדיי, מניות ששוויין בשיא עמד על 2.6 מיליארד דולר, ושוויין לאחר פרסום הדוחות (בטרום מסחר) מגיע לכ-823 מיליון דולר. ערן זינמן החזיק לפי הדיווח האחרון בכ-5.6% ממניות החברה, ששווין בשיא הגיע ליותר ממיליארד דולר, והיום הן שוות כ-323 מיליון דולר.

בתוך כך, החברה הכריזה על השקת monday WorkForms, מוצר ליצירת טפסים מקוונים וסקרים בהתאמה אישית המאפשרים ניהול טוב יותר של פניות ותהליכי עבודה והפקת תובנות ארגוניות על בסיס הנתונים. הודיעה גם על השקת monday Canvas, כלי שמאפשר למשתמשים שיתוף פעולה ויזואלי על גבי לוח עבודה שיתופי. בנוסף, מאנדיי השיקה פלטפורמת תשלומים למרקטפלייס המשפרת את יכולתם של המפתחים להמיר יישומים להכנסות והודיעה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי חדש עם KPMG העולמית.