המכירות של אמזון מזנקות, אבל עלויות המשלוחים עוד יותר

המדור הפופולרי משער המהדורה המודפסת של גלובס מגיע גם לדיגיטל • בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם - והפעם: המכירות של אמזון מזנקות, אבל עלויות המשלוחים עוד יותר

 
  

בין השנים 2018 ל־2021 המכירות של ענקית הקמעונאות  אמזון  עלו ב־109%, וסך עלויות המשלוחים עלו ב־177%. אותו גל של הזמנה המונית מחו"ל שהזניק את המכירות של אמזון, תרם גם לפקק הסחורות העולמי שהעלה עוד יותר את עלויות השילוח - מפחות מ־10% משווי המוצרים ב־2018, ל־12.5% ב־2021. יחד עם עלויות האספקה (Fulfillment), הכוללות שירות לקוחות, שירותי סליקה וחנויות פיזיות, העלויות הלוגיסטיות כבר מהוות 32.3% ממחיר המוצרים.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il