חיים פרייליכמן חוזר לנהל את בנק אגוד עד למיזוג הסופי למזרחי טפחות

דירקטוריון אגוד בראשות מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי, אישר כי פרייליכמן יחליף את שבי שמר שמונתה לאחרונה למנהלת החטיבה הקמעונאית של מזרחי טפחות • המיזוג צפוי להסתיים בסוף 2022

ב-2022, צפויים להיסגר 22 סניפים של בנק אגוד ולקוחותיהם יועברו למזרחי טפחות. סניף בנק אגוד / צילום: יח''צ
ב-2022, צפויים להיסגר 22 סניפים של בנק אגוד ולקוחותיהם יועברו למזרחי טפחות. סניף בנק אגוד / צילום: יח''צ

דירקטוריון בנק אגוד, בראשות משה לארי, החליט לאחרונה על מינויו של חיים פרייליכמן למנכ"ל הבנק עד לסיום המיזוג עם בנק מזרחי טפחות, הצפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית. פרייליכמן למעשה חוזר לתפקיד אחרי ששימש כמנכ"ל אגוד בין השנים 2006 ל-2013. לגלובס נודע כי בנק ישראל כבר אישר את המינוי של פרייליכמן.

המינוי של פרייליכמן מגיע בעקבות מינויה הצפוי של המנכ"לית הנוכחית של אגוד, שבי שמר, לסמנכ"לית וחברת הנהלה במזרחי טפחות. שמר - שעובדת בבנק אגוד מאז 2010, ומכהנת בתפקיד מנכ"לית הבנק מאז אוגוסט 2018, תחליף במזרחי טפחות את ישראל אנגל ותשמש סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית. שני המינויים, של שמר במזרחי-טפחות ושל פרייליכמן באגוד, ייכנסו לתוקפם ב-1 באפריל.

חיים פרייליכמן / צילום: יוני רייף
 חיים פרייליכמן / צילום: יוני רייף

אנגל הצטרף לקבוצת מזרחי טפחות בשנת 2000 ולפני המיזוג עם מזרחי שימש כחבר הנהלה בבנק טפחות. ב-2004, על רקע החלטת דירקטוריון בנק המזרחי להתמזג עם בנק טפחות, התמנה אנגל למנכ"ל טפחות במקומו של אותו פרלייכמן, שביקש לעזוב על רקע המיזוג הצפוי.

העסקה לרכישת אגוד על ידי מזרחי טפחות הושלמה בסוף ספטמבר 2020 ומאז אגוד הפך לחברה בת בבעלות מלאה של מזרחי טפחות. מאז נעשים צעדים להסבת לקוחות אגוד למזרחי טפחות, תוך סגירת סניפי אגוד שהגיע למיזוג עם 35 סניפים. ב-2021 נסגרו חמישה סניפים של אגוד ולקוחותיהם הועברו לסניפי מזרחי טפחות. ב-2022, צפויים להיסגר עוד 22 סניפים, שגם לקוחותיהם יועברו למזרחי טפחות. הכוונה היא כי בסוף התהליך יישארו 8 סניפים של אגוד - בעיקר במקומות שבהם אין כיום למזרחי טפחות נוכחות. סניפים אלו יהפכו להיות סניפי מזרחי טפחות ולא ייסגרו (כלומר הפריסה הסניפית של מזרחי טפחות תורחב ותעמוד על כ-207 סניפים).

חלק גדול מהסניפים נמכרו על ידי מזרחי טפחות לקבוצת הנדל"ן מבנה , שעל הקשר ביניהם פורסם לראשונה בגלובס. העסקה בין הצדדים נחתמה באופן סופי בחודש שעבר, במסגרתה יימכרו 24 נכסים של הבנק למבנה, בסכום כולל של 531.6 מיליון שקל.

מדובר בנכסים מניבים הפזורים ברחבי ישראל, בעלי יעודים שונים, בהם משרדים ומסחר, הכוללים בין היתר את בניין ההנהלה הראשית של בנק אגוד ברחוב אחוזת בית בתל אביב, בניין משרדים ברחוב לינקולן בתל אביב ששימש מרכז לוגיסטי של בנק מזרחי טפחות, סניף "תל אביב ראשי" של אגוד ברחוב אחד העם בעיר, ומספר נכסים ב"מתחם הבורסה" ברמת גן.

בעקבות המכירה ירשום הבנק רווח נאה של כ-200 מיליון שקל. על פי ההסכם בין הצדדים 23 נכסים מתוך 24 הנמכרים בעסקה יושכרו על ידי קבוצת מבנה, לקבוצת מזרחי טפחות, כאשר הסכם השכירות שייכנס לתוקפו בפברואר יכלול דמי שכירות בסך של כ-26 מיליון שקל לשנה.