שוק התשתיות לטעינת רכב חשמלי ממשיך להצטופף: גם סופרגז נכנסת לתחום הטעינה החכמה לרכב

החברה דיווחה על התקשרות באמצעות חברה בת בבעלות מלאה בהסכמים עם קבוצת ניסקו לרכישת מערכות טעינה לרכבים חשמליים • במסגרת ההסכם נקבע כי סופרגז אנרגיה תתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בהסכמי יזמות לביצוע פרויקטים של הקמת המערכות אצל הלקוחות

כפיר נבון / צילום: אלדד רפאלי
כפיר נבון / צילום: אלדד רפאלי

חברת סופרגז  אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו , נכנסת לתחום טעינת הרכב החשמלי. החברה דיווחה היום (א') על התקשרות באמצעות חברה בת בבעלות מלאה בהסכמים עם קבוצת ניסקו לרכישת מערכות טעינה לרכבים חשמליים, הכוללות בין היתר, עמדות טעינה ומערכות ניהול טעינה מרכזיות מתוצרת חברת Green Motion, וכן לשיתוף פעולה ושיווק של המערכות ובחינת אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה עסקי בין הצדדים.

ניסקו הינה חברה המייבאת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים בתחום החשמל והתאורה, והינה נציגה בישראל של חברת Green Motion השוויצרית. במסגרת ההסכם נקבע כי סופרגז אנרגיה תתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בהסכמי יזמות לביצוע פרויקטים של הקמת המערכות אצל הלקוחות, לרבות ניהול, טעינת ומכירת החשמל במערכות, ואילו ניסקו תספק לסופרגז אנרגיה את המערכות וכן שירותים נוספים בקשר למערכות ולפרויקטים.

באמצעות ההתקשרות עם ניסקו וצעדים נוספים, סופרגז אנרגיה תציע פתרונות לאתגרים הצפויים בשנים הקרובות על-ידי מערכת ניהול של טעינה חכמה ומקושרת שתאפשר טעינה יעילה ובטוחה למספר גדול של כלי רכב במגבלת תשתית החשמל הקיימת הן בבניה הרוויה הפרטית והן בבנייני משרדים, מסחר ותעשייה.

חברת סופרגז השלימה בחודש יוני 2020 הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל, ובחודש יולי 2020 ביצעה הנפקת אג"ח במסגרתה גייסה כ-206 מיליון שקל.

יצוין כי תחום הטעינה מושך כיום כמה מהקבוצות הגדולות ביותר בתחום האנרגיה והתחבורה בישראל, כולל חברות הדלק הגדולות, יבואני רכב ועוד.