"רכשתי את הדירה בתחילת שנות ה-90 ושילמתי אז 835 אלף שקל"

פרויקט גליפולי ביד אליהו בתל אביב ייצא בקרוב לדרך • בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה גדולה ב-20 מ"ר, והיזם יקבל עוד 27 דירות שיוכל למכור

פרוייקט גליפולי של YBOX / הדמיה: 3ddesing
פרוייקט גליפולי של YBOX / הדמיה: 3ddesing

סיפור הפרויקט:

הרחוב ממוקם בין שכונת התקווה, תל חיים ונווה צה"ל בדרום מזרח העיר תל אביב. הבניין הוא בניין רכבת ישן בן ארבע קומות ובו 16 דירות. "כבר שנים שהתושבים בשכונה מתחלפים, המבוגרים עוזבים, חלקם מוכרים את הנכסים ורוכשים בתים בעלי גישה נוחה, חלקם עוזבים לבתי אבות. הנוף הדמוגרפי משתנה כל הזמן", מספר דני נקר מוועד הדיירים. "מי שנכנס לתמונה הם זוגות צעירים".

"רכשתי את הדירה בתחילת שנות ה-90 ושילמתי אז 835 אלף שקל. היום הוא מושכר, וגם הוריי גרים בו", הוא מוסיף. הבניין נבנה בשנות ה-70 ומצריך שיפוץ "בבניין ישנם הרבה סדקים, אפשר לראות את הברזלים בתוך הבטון - אני לא יודע כמה זמן הוא יחזיק".
לגבי התהליך, נקר מספר שהרעיון בהתחלה היה 38/1 (חיזוק מבנה), אולם מהר מאוד התפיסה השתנתה: "בשנת 2014-15 חשבנו על שיפוץ המבנה וחיזוקו, היו כמה קשיים - כמה דיירים לא מיהרו לחתום וביקשו תמורה גדולה יותר, גם תחושת אי ודאות שליוותה אותנו בהתחלה משום שהבניין נמצא ליד כמה בניינים מה שהיה עלול לעכב את התהליך בשביל לעשות פרויקט כולל עבור כולם. נכון להיום רק הבניין שלנו התקדם אבל ישנן דיבורים שהבניין הסמוך ייכנס לתהליך דומה בקרוב.

"כאמור, ההסכם עם היזם נחתם בשנת 2016, ואנחנו יוצאים לדרך עם 100% חתימות. בעלת דירה אחת לא חתמה בהתחלה אבל בפגישות בין העורך דין שלה ליזם הם הגיעו להסכמה מלאה".

ב-1 באפריל השנה יתבקשו הדיירים לפנות את הדירות ליזם שיתחיל בעבודות. "היו כמה עיכובים בירוקרטיים", אומר נקר, "סך הכול סחבת אופיינית ועיכובים בהיתרים אלא שהם הסתדרו בסוף. כמו כולם, אני מרוצה מהתמורה. הבניין יהיה חדש והאזור כולו מתפתח. חשוב לבחור עורך דין טוב עם ניסיון שישיג הסכם טוב מול היזם בכל מה שקשור לתמורות שהדיירים יקבלו".

המצב הקיים / צילום: יח''צ
 המצב הקיים / צילום: יח''צ

התמורה ליזם:

27 דירות שיוכל למכור.

התמורה לדיירים:

תוספת 20 מ"ר לכל דירה, מרפסת כ-12 מ"ר, חניה תת-קרקעית לכל דירה.

לו"ז:

החלו לקדם את הפרויקט ב-2014, חתמו על חוזה עם היזם ב-2016. היתר הבנייה התקבל לפני כשמונה חודשים, וב-1 באפריל הדיירים עתידים לפנות את הדירות.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)
המצב הקיים: בניין רכבת 4 קומות עם 16 דירות
היזם: חברת YBOX
הקבלן המבצע: אטיאס ובניו
אדריכלים: גיורא גור
עו"ד הדיירים: יורם אסלמן ממשרד אסלמן, רוזביץ' ושות'
עו"ד היזם: גיא בטאט ממשרד רדיאנו בטאט ושות'