לאחר שהמניה איבדה 85% משוויה: אוטונומו מכריזה על עסקת רכישה נוספת

חברת האוטוטק הישראלית תשלם 31.5 עד 69 מיליון דולר, עבור החברה הבריטית The Floow • "אוטונומו מביאה את המידע והגישה, ודה פלו את היחסים עם חברות הביטוח"

בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו
בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו

פחות מחמישה חודשים חלפו מאז שחברת האוטוטק  אוטונומו  הודיעה על רכישת ניורה תמורת כ-50 מיליון דולר, וכעת היא מדווחת על רכישה נוספת. החברה תשלם סכום התחלתי של 31.5 מיליון דולר, שעשוי לצמוח בהמשך עד 69 מיליון דולר, עבור החברה הבריטית The Floow. החברה הנרכשת הוקמה ב-2012 על-ידי המנכ"ל אלדו מונטפורטה ושני שותפים.

אוטונומו פיתחה פלטפורמה וזירת מסחר לדאטה שנאסף באופן מאובטח מכלי רכב מחוברים. דה פלו היא ספקית תוכנה כשירות (SaaS) של טכנולוגיית ביטוח מקושר, עבור חברות ביטוח ברחבי העולם.

לדברי בן וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו, "אנחנו רואים צורך בפתרונות שונים באקוסיסטם שלנו, וחלק מהמחויבות באסטרטגיה שלנו היא להרחיב את שלל המוצרים. דה פלו נותנת פתרונות לתחום הביטוח לרכב - הם לא חברת ביטוח אלא חברת SaaS, ויש להם 18 חברות ביטוח כלקוחות. היום בעולם הביטוח לרכב עובר מידע מדויק בזמן אמת מהמכוניות המחוברות. אוטונומו מביאה את המידע והגישה, ודה פלו את היחסים עם חברות הביטוח. יחד, זה פתרון מאוד חזק".

 
  

"המניה נחתכה, אבל הביזנס חזק מאי-פעם"

לפי הודעת החברה, לשילוב של נתוני רכב ונתוני מובייל מאוטונומו ומדה פלו תהיה השפעה מכרעת על היכולת ליצור מוצרי ביטוח חדשניים, מבוססי שימוש ומבוססי התנהגות. כן השילוב יאפשר גם מעבר ממודלים של "זיהוי ותיקון" למודלים של "חיזוי ומניעה", ובכך ליצור חוויית נהיגה בטוחה, ירוקה וחכמה יותר עבור מבוטחים. החברות מציינות כי יוכלו להציע פתרונות ביטוח מקושרים המבוססים על כל מקורות הנתונים - יצרני הרכב, ניידים ומכשירים אחרים. 

העסקה בנויה כך שמעל חצי מהסכום תלוי בעמידה באבני דרך של החברה הנרכשת, והיא מתבצעת כשקצת יותר מ-40% ממנה במזומן, והיתר במניות אוטונומו על בסיס מחיר מניה של 2.75 דולרים. עם זאת, מחיר המניה היום נמוך משמעותית, 1.42 דולרים, ומשקף לאוטונומו הנסחרת בנאסד"ק שווי של 188 מיליון דולר בלבד - נמוך ב-85% משווייה במיזוג לחברת SPAC בקיץ 2021 (שעמד על 1.26 מיליארד דולר).

על נושא הנפילה החדה במחיר המניה אומר וולקוב, כי "נכון שהמניה נחתכה, אבל הביזנס שלנו אף פעם לא היה חזק כל כך כמו היום. המספרים אמנם עדיין קטנים, אבל ברבעון הרביעי של 2021 ההכנסות היו יותר גבוהות משלושת הרבעונים הראשונים של השנה (הרבעון הסתיים עם הכנסות של 1.1 מיליון דולר, ש.ח.ו). יש לנו אסטרטגיה, הביזנס הולך טוב. המניה עולה ויורדת - זה בסדר, אנחנו מתמקדים במה שצריך לעשות, שזה לבנות את העסק".

מיזוג ל-SPAC עם 208 מיליון דולר בקופה 

המיזוג ל-SPAC כלל גם גיוס הון, ובסוף 2021 היו לאוטונומו 208 מיליון דולר בקופה. באוקטובר היא הודיעה על רכישת ניורה הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה עבור מתכנני ערים חכמות ומפעילי שירותי תחבורה. לדברי וולקוב, "אנחנו מאוד מרוצים מניורה. האינטגרציה הושלמה, אנחנו כבר יושבים ועובדים יחד". 

אוטונומו היא אחת מכ-20 חברות טכנולוגיה מישראל שהונפקו או מוזגו לחברות SPAC במהלך 2021, ורובן מניבות למשקיעים תשואה שלילית עד כה. חברות אחרות מתחום האוטוטק שמוזגו בשנה שעברה לחברות SPAC הן אינוויז, REE וארבה רובוטיקס, כולן נסחרות כיום במחירים נמוכים מאלה שבהן התמזגו.

החברות סבלו הן מסנטימנט שלילי כלפי חברות שהגיעו לשוק דרך SPAC והן מהעובדה שחל בשוק שינוי כללי, שבמסגרתו משקיעים מעדיפים כיום להשקיע בחברות ערך רווחיות ויציבות, ופחות בחברות עם צמיחה מהירה שאינן רווחיות.