הצלחה להצעת הרכש: נכסים ובניין תרכוש מהציבור 5% מגב-ים ותוכל להשלים את רכישת המניות מפרנקל

להצעת הרכש החלקית שהגישה חברת נכסים ובניין נענו בחיוב בעליהן של 15.18 מיליון מניות גב-ים, אשר מהוות כ-7.08% מהון החברה • בעקבות ההצלחה, גב-ים תרכוש 5% ממניות גב-ים בתמורה לסכום של 440 מיליון שקל • הצעת הרכש נועדה לאפשר לנכסים ובניין להגדיל את החזקותיה בגב-ים ליותר מ-45%, באופן שיאפשר לה לרכוש לאחר מכן את מניות גב-ים שבידי אהרון פרנקל

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

הצלחה להצעת הרכש החלקית שהגישה חברת נכסים ובניין ל-5% ממניות החברה הבת, גב-ים . היום (ב') דיווחה נכסים ובניין כי להצעה נענו בחיוב בעליהן של 15.18 מיליון מניות גב-ים, אשר מהוות כ-7.08% מהון החברה.

בעקבות ההצלחה, תרכוש גב-ים מידי המשקיעים שנענו בחיוב 5% ממניות גב-ים (10.72 מיליון מניות) בתמורה לסכום של 440 מיליון שקל. שיעור הרכישה מכל ניצע שנענה יעמוד על 70.63%.

בתגובה להצלחת הצעת הרכש, מסר דורון כהן, מנכ"ל נכסים ובניין והחברה האם, דיסקונט השקעות (דסק"ש), כי "אנו שמחים על הצלחת הצעת הרכש ורואים בה הבעת אמון מצד השוק בחברת נכסים ובניין. חברת גב ים היא חברה מעולה, מחברות הנדל"ן המניב הטובות ביותר בישראל עם פוטנציאל עצום לצמיחה והתרחבות. גב ים היא אבן הראשה של האסטרטגיה של דסק"ש ואנו נפעל יחד עם ההנהלה המצוינת של החברה להמשך צמיחה ושגשוג".

דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: איל יצהר
 דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: איל יצהר

גב-ים עוסקת בנדל"ן מניב, ומתמחה בייזום, הקמה, וניהול של פארקי הייטק, בנייני משרדים, מסחר ומרכזי לוגיסטיקה ותעשיה. באחרונה חילקה גב-ים לבעלי מניותיה דיבידנד גדול של 400 מיליון שקל (1.865 שקל למניה).

נכסים ובניין מחזיקה כיום ב-44.51% ממניות גב-ים ואילו איש העסקים אהרון פרנקל מחזיק ב-37.22% ממניות החברה. עוד 5.15% ממניות גב-ים מוחזקות בידי איש העסקים האמריקאי מוריס וילנר והיתרה (13.12%) בידי משקיעים פרטיים אחרים וגופים מוסדיים.

הצעת הרכש נועדה לאפשר לנכסים ובניין להגדיל את החזקותיה בגב-ים ליותר מ-45%, באופן שיאפשר לה לרכוש לאחר מכן את מניות גב-ים שבידי פרנקל. בתחילה, הגישה נכסים ובניין הצעה לרכישת המניות מהציבור במחיר של 37.5 שקל למניה (זהה לזה שיקבל פרנקל בכפוף להתאמות), אולם עקב דרישת בעלי המניות האחרים הועלה המחיר בהמשך ל-41 שקל למניה.

במקביל להעלאת המחיר, הבהירה אז נכסים ובניין, כי "אין לה תוכנית או כוונה לפעול למחיקת מניותיה של גב-ים ממסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, או לפעול לביצועה של הצעת רכש נוספת למניות גב-ים", וזאת לאחר השלמתם של הצעת הרכש הנוכחית ושל רכישת מניות גב-ים מידי אהרון פרנקל".

בסוף דצמבר חתמה נכסים ובניין על הסכם לרכישת מלוא מניות גב-ים שבידי פרנקל, בתמורה לסכום של 3.1 מיליארד שקל, בכפוף להתאמות הכוללות דיבידנדים שתחלק גב-ים עד מועד הרכישה וה-FFO (רווח נקי תזרימי) שתשיג גב-ים בתקופה זו. כך, שהמחיר שיקבל פרנקל (בניכוי הדיבידנד שחולק ובתוספת חלקו ב-FFO) שווה למחיר המקורי בהצעת הרכש, טרם התוספת שהוצעה בהמשך. פרנקל עצמו הודיע מראש כי לא ישתתף בהצעת הרכש.