דיווח: שני מחוקקים רפובליקניים דורשים מידע מה-FBI ומאפל על תוכנת הריגול של NSO

ג'ים ג'ורדן, חבר ועדת המשפט של בית הנבחרים של ארה"ב ומייק ג'ונסון, חבר בוועדת המשנה לזכויות אדם, פנו ל-FBI כדי לספק מידע סביב ההתקשרות בין הבולשת ובין NSO • לפי הדיווח ב-CNBC, במכתב שמיועד למנהל ה-FBI נכתב כי רכישת הרוגלה היא מהלך "מטריד עמוקות המהווה סיכון משמעותי לחירויות האזרח של אזרחי ארצות הברית"

דוכן NSO בתערוכת הביטחון הבינלאומית בתל אביב, יוני 2019 / צילום: Reuters, Keren Manor
דוכן NSO בתערוכת הביטחון הבינלאומית בתל אביב, יוני 2019 / צילום: Reuters, Keren Manor

לאחר דיווחים על ניסיונות לרכישת תוכנת הרוגלה של NSO ע"י ה-FBI, זוג מחוקקים רפובליקניים לוחצים על הבולשת הפדרלית לספק מידע לגבי התכנונים והבדיקות שביצעו עם הכלי של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית. מוקדם יותר השנה דווח בניו יורק טיימס כי ב-FBI שקלו לרכוש את "פאנטום", הגרסה האמריקאית של רוגלת פגסוס, ניסו אותו והחליטו שלא לרכוש אותו בסופו של דבר.

כעת, על פי מכתבים שהושגו ע"י CNBC, ג'ים ג'ורדן, חבר ועדת המשפט של בית הנבחרים של ארצות הברית ומייק ג'ונסון, חבר בוועדת המשנה לזכויות אדם, פנו ל-FBI כדי לספק מידע סביב ההתקשרות הזו. "הוועדה בוחנת את הרכישה, הבדיקה ושימוש של ה- FBI ברוגלה של NSO, ואת ההשלכות האזרחיות של השימוש בפגסוס או בפאנטום נגד אנשי ארצות הברית", כך נרשם.

במכתב שמיועד למנהל ה-FBI, כריסטופר ריי, נכתב כי הרכישה של הרוגלה נמצאה כמהלך "מטריד עמוקות המהווה סיכון משמעותי לחירויות האזרח של אזרחי ארצות הברית". במכתב מבקשים המחוקקים מה-FBI למסור את ההתקשרויות בין הסוכנות לחברת NSO או לחברות הבת.

במקביל למכתב הזה, המחוקקים החליטו לפנות גם לענקית הטכנולוגיה אפל, וביקשו ממנכ"ל החברה, טים קוק, לספק פרטים על היכולות של אפל לזהות אייפון שהפך למטרה של כלי הרוגלה של NSO. על פי הדיווח, המחוקקים מבקשים מידע מענקית הטכנולוגיה על כמה התקפות זוהו בחברה מהכלים, ומתי ואיפה הם התרחשו. לצד זאת, המחוקקים מבקשים מאפל לדווח על המגעים עם הסוכנויות הממשלתיות לגבי תוכנות הריגול השונות. נזכיר - בחודש נובמבר, ענקית הטכנולוגיה תבעה את חברת NSO וביקשה צו מניעה כדי לבלום את הפעילות הרוגלה במכשירי אפל השונים.

אפל, ה-FBI וחברת NSO החליטו שלא להגיב לדיווח ב-CNBC.