מיליוני השקלים שנתרמו לנתניהו מעוכבים ע"י בנק דיסקונט

בנק דיסקונט, שבו מתנהל חשבון התרומות שגויסו לרה"מ לשעבר, הודיע כי הוא מעכב את המיליונים בפיקדון עד שתתקבל חוות-דעת רשמית המתירה את העברת הכספים לנתניהו • במקביל הודיעה יועמ"שית הכנסת כי נתניהו לא יוכל לקבל את הכסף ללא אישור של ועדת האתיקה - שלא פועלת בשל התנגדות הליכוד ליחסי הכוחות בוועדות הכנסת

בנימין נתניהו / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בנק דיסקונט הודיע כי הוא מעכב אצלו בפיקדון את 4 מיליון השקלים שנתרמו לטובת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לאחרונה ועל רקע המשא-ומתן להסדר טיעון בין נתניהו לבין הפרקליטות, יצא העיתונאי ינון מגל בפרויקט גיוס המונים לטובת נתניהו. הכסף היה אמור להיות מועבר לנתניהו באמצעות עמותת "מוסרי".

יעד הקמפיין היה אומנם 5 מיליון שקל, אולם גויס סכום מכובד במיוחד של 4 מיליון שקל.

כעת כפי שפורסם לראשונה באתר "סרוגים", בנק דיסקונט, שבו מתנהל החשבון, הודיע כי הוא מעכב את המיליונים בפיקדון עד שתתקבל חוות-דעת רשמית של היועצת המשפטית לממשלה או היועצת המשפטית לכנסת וכיוצא בהן, המתירה את העברת הכספים לנתניהו.

מלכתחילה טענו מנהלי הקמפיין כי התרומות מוכרות לצורכי החזר מס, אולם לאחר שיח עם רשם העמותות שהבהיר כי הקמפיין איננו עולה בקנה אחד עם מטרות העמותה, הוסר הפרסום כי התרומה מוכרת לצורכי מס.

עו''ד שחר בן מאיר פנה לבנק דיסקונט, התריע על הכוונה להעביר את הכספים וטען כי העברה זו מנוגדת לחוק ולכללי האתיקה של חברי הכנסת. 

גם יועמ"שית הכנסת מתנגדת

במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון, גם יועמ"שית הכנסת, עו''ד שגית אפיק, חיוותה את דעתה כי נתניהו לא יוכל לקבל את מיליוני השקלים ללא אישור של ועדת האתיקה של הכנסת. עד היום ועדת האתיקה לא הוקמה בשל סירוב הליכוד לקבל את אופן חלוקת המושבים בוועדות הכנסת. כך שעד להפסקת החרם, נתניהו לא יוכל לקבל את הכסף.

לדברי עו"ד אפיק, "הכרעה בבקשה לגיוס תרומות להליך משפטי מחייבת החלטה של ועדת האתיקה, אשר כידוע טרם הוקמה בכנסת ה-24".

כעת מבהיר בנק דיסקונט כי הוא לא יאשר את העברת הכספים ללא חוות-דעת משפטית רשמית המתירה את העברת הכספים והמבהירה והמפרטת את האופן שבו ייעשה שימוש בכספי הקמפיין.

גם עמותת מוסרי מבהירה כי היא לא תעביר את הכסף לנתניהו ללא חוות-דעת של הייעוץ המשפטי לכנסת או של ועדת האתיקה של הכנסת המאשרת את העברת הכספים.