חיים רביבו ירצה 4 חודשי עבודות שירות בגין סיוע להפרת אמונים

כדורגלן העבר הורשע בפרשה שכונתה "צדק עירוני", במסגרתה הועמדו לדין ח"כ דוד ביטן והמשנה לראש עיריית ת"א ארנון גלעדי • רביבו ישלם גם קנס בסך 20 אלף שקל • גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, לאחר שעבירת השוחד נמחקה

חיים רביבו / צילום: אורי כריספין
חיים רביבו / צילום: אורי כריספין

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ג') על כדורגלן העבר חיים רביבו עונש של ארבעה חודשי עבודות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, במסגרתו הודה רביבו בעבירה של סיוע להפרת אמונים, לאחר שעבירות השוחד נמחקה. 

רביבו, שיוצג על ידי עו"ד אילן סופר, הורשע בפרשה שכונתה "צדק עירוני", במסגרתה הועמדו לדין חבר הכנסת דוד ביטן; המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי; ונוספים.

רביבו היה היזם והבעלים של פרויקט בנייה בתל אביב. הוא הואשם בכך שכאשר נתקל בקשיים הנוגעים להיתר הבנייה, הוא פנה לגלעדי, ששימש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע. גלעדי פעל לסייע לו, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה. 

השופטת דנה מרשק-מרום קבעה כי "הסדר הטיעון גובש בשלב מוקדם של ההליך, טרם שמיעת טענות מקדמיות או טרם שמיעת ראיות בתיק, כך שכיום יינתן גזר דין, אשר מעביר מסר ברור לחברה בכלל ולעובדי ציבור בפרט".

כתב האישום מתאר פגישה בין בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, במהלכה ביקש גלעדי כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו העביר לו 10,000 שקל, שנרשמו לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני", שהוצגה לרביבו כעמותה.

לפי גזר הדין, רביבו ציפה לקבל קבלה של עמותה רשומה, והופתע שלא קיבל אותה. רביבו הורשע כי העביר את הכסף ביודעו כי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו.

התיק נחקר על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל על-ידי עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ותומר וירט מפרקליטות מיסוי וכלכלה.