לא רק תעשייה: פימי מרחיבה את עסקיה בתחום התוצרת החקלאית

דין שיווק וקליה, חברת פורטפוליו של קרן פימי, רוכשת את הפעילות העיקרית של החברה הבורסאית צ'אם מוצרי מזון תמורת 38.5 מיליון שקל • במקביל, דין שיווק נמצאת במו"מ לרכישת חברת תנובות השדה , שמשווקת בוטנים, שקדים ותמרים, תמורת כ-110-120 מיליון שקל

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

חברת דין שיווק וקליה, שהיא חברת פורטפוליו של קרן פימי, מרחיבה את פעילותה. השבוע דיווחה החברה הבורסאית צ'אם מוצרי מזון על הסכם למכירת פעילותה העיקרית תמורת 38.5 מיליון שקל. הרוכשת, כך מתברר, היא אותה דין שיווק וקליה, שמפעילה רשת שיווק למכירת פיצוחים, פירות יבשים, תבלינים ורטבים, וכן מחזיקה במותגים "בית השיטה" ו"שקדיה". פימי נכנסה להשקעה בדין אשתקד, לאחר שרכשה מחצית מהחזקתו של יגאל אלל, שהוא שותפה הנוכחי של הקרן בחברה.

המוכרת בעסקה, צ'אם מוצרי מזון, עוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית המזון ותוספי מזון, והיא מייצרת מוצרים מיובשים כגון אבקת עגבניות, מוצרי ירקות שעוברים תהליכי פסטור ומוצרים שעוברים תהליך של ייבוש באמצעות טכנולוגיית ייבוש בהקפאה. שווי החברה, שבשליטת משפחת שבי, עומד כיום על 60 מיליון שקל.

הפעילות שמוכרת צ'אם לדין כוללת את פעילות עיבוד התוצרת החקלאית, תחום הפעילות המרכזי שלה. כחלק מההסכם, המפעל שלה יושכר לדין שיווק לתקופה של שמונה שנים, עם אופציה להארכה.

במקביל, דין שיווק נמצאת כיום במו"מ לרכישת חברת תנובות השדה, שמשווקת בוטנים, שקדים ותמרים, בעסקה שאם תיחתם צפויה להיות בסדר גודל של כ-110-120 מיליון שקל.

פיצול אמת מחשוב לשתי חברות שונות

עוד עסקה של קרן פימי, שהושלמה השבוע, היא הפיצול של חברת שירותי ה-IT אמת מחשוב לשתי חברות שונות. חברת הייפר גלובל שפוצלה מאמת מחשוב תעסוק בתחום ה-OEM, שבמסגרתו מערכות החברה משולבות במוצרי הלקוחות בהתאמה אישית.

הייפר גלובל, שמנוהלת על ידי שחף שרגר, הופכת לחברה ציבורית ומתחילה להיסחר בבורסה בתל אביב. פעילות ה-IT "הקלאסית" תישאר בידי אמת מחשוב, שתמשיך להיות מנוהלת על ידי יואב ויינברג.