לאחר כישלון ההנפקה בת"א: יואל גת ממזג את טכנולוגיות הלוויינים שלו ל-SPAC לפי 632 מיליון דולר

סטיקספיי צפויה לגייס עד 350 מיליון דולר במסגרת העסקה • גת: "אנחנו מוכרים את כלי העבודה הנדרשים ל'בהלה לזהב' לחלל של המאה ה-21"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

בשנה שעברה ניסתה חברת טכנולוגיות הלוויינים SatixFy Communications להנפיק בבורסה בת"א לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל לפני הכסף. לאחר שהניסיון בת"א לא צלח, החברה מגיעה כעת לוול סטריט: סטיקספיי דיווחה על מיזוג לחברת ה-SPAC האמריקאית Endurance Acquisition Corp לפי שווי של 813 מיליון דולר אחרי הכסף, ושווי חברה (EV) של כ-632 מיליון דולר. 

סטיקספיי צפויה לגייס עד 350 מיליון דולר במסגרת העסקה, מתוכם 29 מיליון דולר ממשקיעים ב-PIPE (הנפקה פרטית) ו-75 מיליון דולר מ-Cantor Fitzgerald. המשמעות היא שהחברה משיגה שווי גבוה יותר מזה שניסתה להשיג בהנפקה בת"א.

סטיקספיי הוקמה ומנוהלת על ידי יואל גת, שהיה אחד ממייסדי חברת גילת לוויינים וניהל אותה ב-1987-2003. החברה מפתחת ומייצרת מוצרים וטכנולוגיות שמשמשים בשלב הפיתוח והייצור של מערכות תקשורת לווייניות. בנוסף, ברקליס שימשו כיועצים הפיננסיים לסטיקספיי.

המיזוג ל-SPAC לא דורש מהחברה פרסום תשקיף מלא, אך מנתונים שפורסמו בתשקיף שהוגש בשנה שעברה לבורסה בת"א, עולה כי גת ורעייתו, סימונה גת, שהיא נשיאת החברה, הם בעלי מניות בולטים בחברה. לפי IVC, סטיקספיי גייסה מהקמתה 55 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

"אנחנו מוכרים את כלי העבודה הנדרשים ל'בהלה לזהב' לחלל של המאה ה-21", אמר גת. "הגיוס יאפשר לנו למצב את עצמנו לקראת צמיחה מהירה בשוק שאמור להגיע ל-20 מיליארד דולר ב-2029, ויש בו הזדמנויות בסגמנטים רבים. יש לנו ראות גבוהה להכנסות של 40 מיליון דולר לפחות ב-2022 מחוזים קיימים עם לקוחות. עם הגיוס שנבצע, החברה מתכננת התרחבות עסקית, שתוביל לצמיחה חזקה בהכנסות עם רווחיות החל מ-2023 והלאה".

ב-2021 הכנסות החברה היו 22 מיליון דולר, והתחזית היא לצמיחה שנתית ממוצעת של 76% עד הכנסות של 374 מיליון דולר ב-2026. ה-EBITDA, שהיה שלילי בסך 6 מיליון דולר ב-2021, אמור להיות מאוזן השנה, ולהגיע עד 113 מיליון דולר ב-2026. גם התזרים החופשי, השלילי כעת, צפוי להתאזן השנה ולצמוח עד 112 מיליון דולר ב-2026.

חברות SPAC הן חברות שמגייסות כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה תוך פרק זמן מוגבל. גיוסי SPAC היו טרנד משמעותי בוול סטריט עד לפני קרוב לשנה, אך הטרנד התקרר. עם זאת, חברות רבות שכבר גייסו כסף מחפשות כיום יעדים לרכישה. Endurance, שממזגת לתוכה את סטיקספיי, הוקמה על ידי קרן הפרייבט אקוויטי Antarctica Capital, והיא מתמקדת באקוסיסטם של תעשיית החלל.