העלייה במחיר חומרי הגלם ובעלויות ההובלה והלוגיסטיקה נגסה ברווחי פולירם

לדברי החברה, הושפע הרווח הנקי ברבעון הרביעי מעלייה במחירי חומרי הגלם ועלויות הובלה ולוגיסטיקה, מגידול בהוצאות המימון בשל הפרשי שערי מט"ח שנבעו מהתחזקות השקל, וכן מהוצאות הקשורות ברכישת פעילות חברת MCT הגרמנית

יובל פלג, מנכ''ל פולירם / צילום: יח''צ
יובל פלג, מנכ''ל פולירם / צילום: יח''צ

חברת פולירם תעשיות פלסטיק דיווחה היום על תוצאות שיא בשנת 2021, אולם גם על ירידה מפתיעה של 12% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה. בתגובה, נסחרה היום פולירם בירידה של כ-5.5% בבורסה בת"א, אולם גם לאחריה היא מציגה עדיין תשואה חיובית מתואמת של כ-65% בשנה האחרונה ושווי שוק של 1.7 מיליארד שקל.

פולירם , שבשליטת קרן פימי, היא מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק חומרי גלם מתקדמים לתעשיית הפלסטיק. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים, משפרי אימפקט ודבקים (בונדירם), וכן מוצרי פוליטרון שהינם מוצרים תרמופלסטיים הנדסיים הכוללים בתוכם סיבי זכוכית ארוכים.

לפולירם פריסה גלובלית באמצעות שישה מפעלים ויותר מ-40 מפיצים. החברה משווקת יותר מ-1,300 מוצרים ליותר מעל ל-800 לקוחות. את הרבעון הרביעי של 2021 סיימה החברה עם רווח נקי של 13.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 15.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020.

לדברי החברה, הושפע הרווח הנקי ברבעון הרביעי מעלייה במחירי חומרי הגלם ועלויות הובלה ולוגיסטיקה, מגידול בהוצאות המימון בשל הפרשי שערי מט"ח שנבעו מהתחזקות השקל, וכן מהוצאות הקשורות ברכישת פעילות חברת MCT הגרמנית. הירידה ברווח הנקי נרשמה למרות צמיחה של 29% בהכנסות ל-227.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

 
  

קווי ייצור חדשים בחו"ל כמענה לביקוש הגובר

בשנת 2021 כולה צמחו הכנסות פולירם ב-39% ל-907 מיליון שקל, בהשוואה לנתוני 2020. לדברי חברה, הגידול בהכנסות היה רוחבי לאורך כל מגזרי הפעילות של החברה: במגזר התרכובים התרמופלסטיים (EP) גדלו ההכנסות ב-2021 בכ-35% ל-511 מיליון שקל, במגזר הבונדירם צמחו ההכנסות בכ-48% ל-306 מיליון שקל, ובמגזר הפוליטרון נרשמה עלייה של 27% בהכנסות ל-90 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות הושפעה בעיקר מגידול ביקוש לחומרי הגלם של החברה מצדן של יצרניות מוצרים לתעשיית הרכב. במענה לביקושים, החלה החברה בשנה האחרונה בהפעלת קו ייצור נוסף של בונדירם בארה"ב, ובהפעלת קו ייצור שני של מוצרי פוליטרון בארה"ב.

במהלך הרבעון הראשון של 2022, החלה פולירם להפעיל קו ייצור חדש למוצרי תרכובים תרמופלסטיים (EP) בישראל, וזאת במקביל להתקנת קו ייצור למוצרים אלו באתר החברה שבאנגליה. לאחרונה השלימה החברה את רכישת פעילות חברת MCT הגרמנית בתמורה לכ-25 מיליון יורו, אשר תאפשר להגדיל את פעילותה העסקית של פולירם ביבשת אירופה באמצעות ייצור מקומי, תוך שימוש במערך ההפצה הקיים של MCT.

עוד עולה מנתוני 2021 כי הרווח הגולמי רשם עלייה שנתית של 38% לשיא של 201 מיליון שקל, הרווח התפעולי השנתי גדל ב-63% ל-139.5 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי צמח ב-2021 הסתכם ב-57% ל-97 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוחות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 20 מיליון שקל.

ההיקף הכולל של הדיבידנדים אותם חילקה פולירם לבעלי המניות בגין רווחי 2021 מסתכם ב-90 מיליון שקל. לדברי יובל פלג, מנכ"ל פולירם , "שנת 2021 הייתה שנה מצוינת עבור פולירם, בה רשמנו גידול בכל מגזרי הפעילות של החברה, שלוותה בגידול בשיעורי הרווחיות והסתכמה ברווח שיא של 100 מיליון שקל".

פלג הוסיף, כי מוצרי החברה מספקים מענה לתעשיות הצומחות ביותר בעולם, ולאור הגידול העקבי בביקושים אנו מבצעים השקעות בקווי ייצור חדשים על מנת להגדיל את היקפי הפעילות במפעלים. כחלק מיישום האסטרטגיה העסקית של החברה להרחבת הפעילות והיצע המוצרים הן באמצעות רכישות והן באמצעות צמיחה, לאחרונה ביצענו רכישה אסטרטגית בגרמניה.

"כעת יש לפולירם פעילות ייצור מקומית באירופה, המתווספת לפעילות ייצורית בישראל, אנגליה, ארה"ב וסין שתאפשר לנו לבצע Cross Selling במסגרתו נוכל למכור את מוצרי פולירם באמצעות מערך ההפצה של MCT ללקוחותיה באירופה. זאת, בשעה שאנו נוסיף את סל המוצרים של מוצרי MCT לפורטפוליו הקיים של החברה שאותו אנו מציעים ללקוחותינו".