מה למד מנכ"ל IBM ישראל מנזיר בהודו

האפליקציה שמספרת לו מה הוא מפספס כשהוא בעבודה, המסעדה שמזכירה לו מה הסוד שלו להצלחה והטיפ מגולש בחוף שהפך אותו למנהל שהוא היום • ההמלצות של מנכ"ל IBM ישראל דניאל מלכה

דניאל מלכה, מנכ''ל IBM ישראל / צילום: אור קפלן
דניאל מלכה, מנכ''ל IBM ישראל / צילום: אור קפלן

דניאל מלכה (56), נשוי + 2, גר בתל אביב. 26 שנים משמש בתפקידים שונים ב־IBM ובחמש השנים האחרונות מכהן כמנכ"ל החברה בישראל. חובב אופנועי שטח וכל סוגי הגלישה

1. הרצאת טד

Put People First, סיימון סינק
סינק מביא היגיון בריא למנהיגות. הרעיון בגישה שבבסיס ההרצאה הזאת הוא פשוט: מנהל צריך להתמקד באנשים ובתוצאות העסקיות בו־זמנית. במציאות לפעמים יש קונפליקט בין השניים, וכשזה קורה - הבחירה שלי תהיה תמיד באנשים.

2. אפליקציה

WindAlert
אני חי ונושם את הים, הוא מרגיע אותי ומפקס אותי. הכניסה למים והעלייה על הגלשן מכניסות בי גם שלווה וגם אנרגיה. האפליקציה הזאת, שבין השאר מספקת תחזיות רוח וגלים, מסייעת לי למקסם את הזמן שלי במים. אבל לפעמים היא גם גורמת לי לדעת מה אני מפספס כשאני עסוק כל היום בעבודה.

3. מסעדה

West Side, תל אביב
השף עומרי כהן מביא את השורשים המרוקאיים שלו למטבח המודרני ומפתיע כל הזמן. אני חושב שתמיד צריך לזכור מהם השורשים שלך ולהביא אותם לידי ביטוי בעשייה. בעיניי זה אחד הסודות להצלחה.

4. יעד בעולם

הודו
אני לא אדם רוחני מטבעי, ובדרך כלל מאוד פרקטי, אבל הודו חשפה בי צד אחר. יש לי חיבור עמוק למקום, בעיקר כי יצא לי לראות שם אנשים מאושרים גם כשלא היה להם הרבה. באחד הימים התיישבתי על ספסל בפושקר, כשלפתע נזיר התיישב לידי. במשך כשלוש שעות שוחחנו על החיים, אושר ומשמעות. זו חוויה שסיפקה לי את הצורך לבחון דברים בפרופורציה.

5. טיפ ניהולי

להאמין ולבצע
באחד מאימוני גלישת הרוח שלי התקשיתי לבצע תרגיל. ראה אותי מהחוף אחד הגולשים המנוסים, ואמר לי משפט שאני זוכר עד היום: "אם אתה רוצה להצליח, אתה חייב להאמין שאתה הולך להצליח, ואז, ורק אז, לבצע. אבל לבצע עם כל הלב, בלי היסוס ובלי חרטות". למרות הקלישאה זה גרם לי להצליח. עם הימים שדרגתי את הטיפ ל"להאמין ולבצע", וזו המנטרה שלי.