רשות המסים: רווח מ-NFT מחויב במס

בכנס איגוד הביטקוין שהתקיים היום בתל אביב ציין ראש רשות המסים ערן יעקב כי המס שיחול על הרווחים, בדומה לטוקנים האחרים של הקריפטו, הוא מס רווחי הון 25% ריאלי, שיחול ברגע שה-NFT נמכר או הומר • יעקב: "ישראל מאופיינת בהרבה אנשים שפועלים שלא כחוק"

מטבע קריפטו / צילום: Shutterstock, surassawadee
מטבע קריפטו / צילום: Shutterstock, surassawadee

"תעשיית הקריפטו היא תעשייה מבורכת ויש בה הרבה הזדמנויות. אנחנו רואים בתעשייה זו טכנולוגיה משמעותית שיכולה להתפתח לכיוונים רבים. בתעשיה זו יש צורך בוודאות. ודאות שאנשים ידעו מה החוק אומר בשביל שיוכלו לפעול באופן חוקי" כך ציין ערן יעקב, ראש רשות המסים בכנס איגוד הביטקוין היום (ה') בתל אביב.

"עד כה גבינו הרבה פחות מסים מהתחום ממה שמגיע לציבור לקבל חזרה. יש הרבה מאוד קשיים גם בעולם המס וגם בעולם הבנקאות בגביית המסים. זאת, למרות שברור שמדובר בנכס שחל עליו מיסוי. גם NFT הוא נכס שחייב במס. זה לא לשימוש אישי. אנחנו נוציא היום הבהרה שכל העברה או החלפה בנכס או שירות תחויב במס. שווי השוק היה 40 מיליארד דולר ב-2021, וחלק המס במדינת ישראל מכך הוא לא מבוטל.

המס שיחול על הרווחים, בדומה לטוקנים האחרים של הקריפטו, הוא מס רווחי הון 25% ריאלי, שיחול ברגע שה-NFT נמכר או הומר.

"צריך לזכור שאנחנו לא רוצים להפוך אנשים לעבריינים, שיבואו ויגלו ויפעלו כחוק. לא רוצים להיות גורם מפריע, רק חלק מהרווח שחוזר לציבור. ויש רווחים - היה לנו נישום ששילם 300 מיליון שקל מס", ציין יעקב והוסיף: "מדינת ישראל מאופיינת בהרבה אנשים שפועלים שלא כחוק. בכל השוואה בינלאומית אנחנו נמצאים גבוה בהון השחור. אם אנחנו מדברים על שוק של NFT של 40 מיליארד דולר רק ב-2021, אז זה יותר ממאות מליונים של רווחים שלא שולם בגינם מס".

בכנס השתתפה גם שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה, כי ״הגישה שלנו לגבי עולם הקריפטו היא חדשנות אחראית. האירועים ברוסיה ואוקראינה, הם זרקור לנושא הזה, לכאן ולכאן. לא לייצר רגולציה ולהתעלם מהתחום זה לטמון את הראש בחול. החשש מהתחום הזה ברור וצריך לקחת בחשבון את כל הסיכונים: יציבות מוניטורית, הגנה על הצרכן, היבטי פרטיות ועוד. לצד זאת, וזו העמדה שאני מביאה, לה שותפים גורמים רבים בממשלה, היא שהשוק הזה כאן כדי להישאר".

דניאל לאון, מייסד-שותף ונשיא של ענקית הקריפטו "צלזיוס" ציין כי: " נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם אתמול על צו שהסדיר את ענף הקריפטו בארה"ב, בדיוק עכשיו לישראל יש הזדמנות להוביל את הרגולציה העולמית בתחום ולגבש מתווה רגולטורי להסדרת קריפטו. זו תהיה טעות לדורות אם מקבלי ההחלטות לא יהיו מספיק אמיצים וישאירו את ישראל מאחור. אנחנו מקימים בישראל מרכז מו"פ ושואפים שהוא יוביל את המו"פ אצלנו בחברה. אף מתכנת מחו"ל לא יכול להחליף את המתכנת הישראלי".