קבוצת ריאליטי מוכרת לאקרו כ-1.3 דונם בדרום ת"א תמורת כ־63 מיליון שקל

מדובר בבניין ברחוב הצפירה 18, בסמוך לרחוב המסגר • אקרו, שהתקשרה בעסקאות קומבינציה בחלקות גובלות, מתכננת להקים באזור פרויקט עירוב שימושים בהיקף של 80 אלף מ"ר

רחוב הצפירה 18 תל אביב / צילום: צחי קיבנשטיין
רחוב הצפירה 18 תל אביב / צילום: צחי קיבנשטיין

שוק המשרדים בתל אביב ממשיך לרתוח: קבוצת אקרו  רכשה בימים האחרונים מקבוצת ריאליטי קרקע בשטח של כ־1.3 דונם ברחוב הצפירה 18 בתל אביב תמורת כ־63 מיליון שקל - כך נודע לגלובס. על המגרש בנויים היום 1,300 מ"ר בבניין בן שלוש קומות, מעל לקומה מסחרית.

מדובר במגרש בייעוד למשרדים שנרכש על־ידי קרן ריאליטי בנובמבר 2019 תמורת 45.5 מיליון שקל. הקרן הוציאה אותו למכירה במסגרת מכרז שפורסם בשבועות האחרונים ונסגר בתחילת השבוע.

לגלובס נודע כי קבוצת אקרו התקשרה בעסקאות קומבינציה עם חלקות הגובלות בחלקה זו, וכי בכוונתה לקדם באזור תב"ע על־פי תוכנית תא/5000, המאפשרת במקום עירוב שימושים לפרויקט שיכלול מגורים, משרדים ומסחר בהיקף כולל של 80 אלף מ"ר.

נזכיר כי קבוצת אקרו, בשליטת צחי ארבוב ובניהולו של זיו יעקובי, השלימה לפני כחודש מהלך להנפקתה ולהצטרפות לבורסה בתל אביב, אחד המשמעותיים בשנים האחרונות בענף. אקרו גייסה סכום של כחצי מיליארד שקל, לפי שווי של כ-4 מיליארד שקל, וכך מיצבה את עצמה כאחת מחברות ייזום הנדל"ן הגדולות כיום בבורסה.

הנכס ברחוב הצפירה 18 נמצא בסמוך למפגש הרחובות הצפירה־המסגר ומרחק קצר ממחלף לה־גווארדיה בנתיבי איילון. בסמוך יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה, ומתוכננת תחנה של הקו הסגול. הקרקע נמצאת בתחומי "מרחב שבח", בין הרחובות המסגר במזרח, דרך בגין במערב, הרכבת בדרום ו־1185 בצפון. מסמך המדיניות שגיבשה עיריית תל אביב קובע כי המרחב ניתן להתחדשות בהיקף של עד 3,300 יחידות דיור ועד 1.1 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה.

נציין כי קרן ריאליטי הפכה את הנכס בתקופת הקורונה ל"בית הקהילות", המשמש עמותות וארגונים חברתיים לתקופת הביניים - עד לפיתוחו העתידי של המתחם. דן מנחם, שותף בקרן, סיפר כי הבית "הוקם מתוך תפיסת העולם כי לנדל"ן יש מקום וערך ייחודי ביצירת מציאות חדשה ובחיזוק המרקם האנושי בעיר. במקביל לתהליכי ההשבחה והתכנון, ובמהלך תקופת שימושי הביניים, אנחנו מקפידים להקים ולעודד פעילויות מסוג זה בנכסים שלנו". 

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי / צילום: יח''צ
 דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי / צילום: יח''צ

זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו, מסר: "קבוצת אקרו מרחיבה את השקעתה ברחוב הצפירה, לאחר שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי ואת ההזדמנויות ברחוב המשנה את פניו. בכוונתנו להקים פרויקט ייחודי שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ויהווה מרכז תעסוקה, מסחר ומגורים משמעותי באזור, שייתן מענה לביקושים הגוברים בתחומים אלה". 

זיו יעקובי, מנכ''ל קבוצת אקרו נדל''ן / צילום: אלכס פרגמנט
 זיו יעקובי, מנכ''ל קבוצת אקרו נדל''ן / צילום: אלכס פרגמנט