אחרי קרן פימי, גם מאיר שמיר מממש את החזקותיו בגילת לוויינים

מבטח שמיר שהחזיקה ב-7.6% ממניות גילת, מכרה מניות וחדלה להיות בעלת עניין  בחברת שירותי התקשורת הלוויינית

צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי
צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי

אחרי קרן פימי, גם מבטח שמיר  מוכרת מניות גילת לוויינים , ומפסיקה להיות בעלת עניין בחברה. חברת ההשקעות בראשותו של מאיר שמיר החזיקה קודם לכן ב-7.6% ממניות גילת, ודיווח מעודכן מצביע על כך שנכון ל-10 במרץ, החזקתה ירדה אל מתחת לרף ה-5%. כלומר, מבטח שמיר מכרה לאחרונה 1.5 מיליון מניות גילת, ואם המניות נמכרו במחיר דומה למכירה שביצעה קרן פימי לאחרונה, הרי שמדובר על עסקה בשווי 12 מיליון דולר. כעת מחזיקה מבטח שמיר במניות גילת בשווי כ-22.5 מיליון דולר.

גילת מספקת פתרונות ושירותים של תקשורת לוויינים והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 452 מיליון דולר. מבטח שמיר היא בעלת מניות ותיקה בחברה, ובשנת 2008 אף הובילה קבוצת משקיעים שביקשה לרכוש את מלוא הבעלות בה תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה לבסוף, ומבטח שמיר נותרה בעלת מניות מיעוט. בשנה שעברה מכרה מבטח שמיר נתח של כ-2% מהחזקתה בגילת תמורת 16.5 מיליון דולר, וגם אז המימוש בוצע בסמוך למימוש של קרן פימי, שהייתה בעלת המניות הגדולה בחברה.

דיווח נוסף מצביע על כך שהפניקס  מחזיקה ב-8.6% ממניות גילת. זאת לאחר שקבוצת הביטוח רכשה בשבוע שעבר מניות מידי קרן פימי תמורת 22.5 מיליון דולר וסיכמה על אופציה לרכישת מניות נוספות ממנה.

הקרן שמוביל ישי דוידי, סיכמה עשור מאז שנכנסה להשקעה בגילת לוויינים ועד לעסקה בה תממש את יתרת החזקותיה עם רווח של כ-135 מיליון דולר - תשואה של פי 2.7 על ההשקעה.

גילת: הזמנה של מיליוני דולרים מאינטלסט

פימי נכנסה לראשונה להשקעה בגילת ב-2012 והגדילה את חלקה בחברה בהמשך. היא השקיעה ברכישת מניות גילת סכום מצטבר של 81 מיליון דולר, ולאורך השנים קיבלה דיבידנדים בהיקף כולל של 20 מיליון דולר. בחודשים האחרונים היא מכרה מניות גילת תמורת כ-125 מיליון דולר, ובעסקה עם הפניקס, בהנחה של מימוש מלא של האופציות, היא תקבל עוד 70 מיליון דולר.

במקביל, גילת הודיעה כעת על קבלת הזמנה בהיקף של מיליוני דולרים מחברת Intelsat. גילת עדכנה כי אינטלסט מרחיבה את יכולות הקישוריות בטיסה שלה (IFC) באמצעות המודמים של גילת, שתוכננו לספק ביצועים גבוהים במיוחד עבור שירותי קישוריות Wi-Fi ו-IPTV בטיסות. לפי הודעת החברה, הפלטפורמה שהוזמנה על-ידי אינטלסט הושקה החודש והיא מודולרית ומבוססת תוכנה, ועוצבה לפעול במספר מסלולי לוויין עם לוויינים בתפוקה גבוהה מאוד.