רשת 13 | בלעדי

רשת שוכרת את חברת ההשמה הבינלאומית סוואנה לצורך איתור המנכ"ל הבא

סוואנה פועלת בשווקים הבינלאומיים ומתמחה בגיוס מנהלות ומנהלים בכירים, בין היתר בחברות כמו קוקה-קולה וברגר קינג • לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל רשת אבי בן טל על כוונתו לסיים את תפקידו

נדב טופולסקי, יו''ר רשת / צילום: פזית עוז
נדב טופולסקי, יו''ר רשת / צילום: פזית עוז

בורסת השמות לגבי זהות המנכ"ל הבא של רשת 13 לא נרגעת, אולם נראה כי בעלי המניות החליטו לנהל הליך סדור הדומה להליכי איתור בחברות בינלאומיות גדולות: לגלובס נודע כי בעלי המניות פנו לחברת השמת כוח-האדם הבינלאומית סוואנה על-מנת שתבצע עבורם את הליך איתור המנכ"ל הבא. סוואנה פועלת בשווקים הבינלאומיים ומתמחה בגיוס מנהלות ומנהלים בכירים. ברזומה של החברה אפשר למצוא השמת בכירים בחברות כמו קוקה-קולה וברגר קינג.

המהלך מחזק את ההשערה שברשת לא בהכרח רואים את המנכל או המנכ"לית הבאה כמישהו שבא מתחום הטלוויזיה, אלא שואפים לאתר מנהל או מנהלת גם מתחומים אחרים.

נזכיר כי לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר קדנציה של קצת יותר משנתיים. על-פי ההודעה הרשמית, בן טל ביקש מהדירקטוריון לסיים את תפקידו, ו"הדירקטוריון קיבל את בקשתו". בעת הודעה הודיע בן טל כי יישאר בתפקידו בחודשים הקרובים .

פרישתו של בן טל מתווספת הוסיפה עוד נדבך של אי-יציבות בארגון שראה מאז המיזוג עם ערוץ עשר תחלופה אינטנסיבית של מנהלים: יוסי ורשבסקי שפוטר לאחר שנה מתפקידו כמנכ"ל הערוץ הממוזג, גולן יוכפז שפוטר מתפקיד מנכ"ל חברת החדשות חודשים ספורים לאחר המיזוג, וישראל טוויטו שמונה אחריו ופוטר אחרי שנתיים.

נזכיר כי בעלי השליטה ברשת הם לן בלווטניק, המחזיק ברשת באמצעות חברת אקסס, וחברת המדיה דיסקברי. מדובר בחברות בינלאומיות, ונראה כי לאחר התחלופה הגבוהה של המנהלים הוחלט שם הפעם לנסות ולייצר הליך מינוי אחר, שיניב אולי בסופו של דבר מנהל שיישאר.

ברשת אישרו את הפרטים.