דניה סיבוס תקים את פרויקט TOHA 2 של גב־ים ואמות; התמורה – כ־530 מיליון שקל

החברה הודיעה כי תקים כ־143 אלף מ"ר שטח עילי ועוד כ־50 אלף מ"ר כחניון תת־קרקעי • בהודעתה נכתב כי צו התחלת העבודות צפוי להינתן בתחילת יוני הקרוב

מגדל ToHA 2 / הדמיה: משרד רון ארד
מגדל ToHA 2 / הדמיה: משרד רון ארד

דניה סיבוס תבצע את עבודות ההקמה של פרויקט TOHA 2 בתל אביב תמורת כ־530 מיליון שקל - כך הודיעה היום (ג') לרשות ניירות ערך. TOHA 2 הוא אחד הפרויקטים הגדולים ביותר שצפויים לקום בתל אביב בשנים האחרונות. מדובר בצמד מגדלים בצומת הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ, בבעלות החברות גב־ים ואמות השקעות. אחד מהבניינים יתנשא לגובה של כ-80 קומות והשני לגובה של 33 קומות.

הבניין הראשון והנמוך יותר, כבר קיים בשטח וכולל כ־38 אלף מ"ר. המגדל החדש, אשר קיבל את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב בפברואר 2021, יציע כ־102 אלף מ"ר. לצד שני אלו יוקם גם מבנה בן חמש קומות, ובו כ־1,900 מ"ר. המגדלים יציעו שילוב בין שטחי מסחר ותעסוקה, והמבנה הנוסף ישמש מרכז קהילתי לתושבי השכונה שבה נמצא הפרויקט, שכונת נחלת יצחק.

"החברה מודיעה בזאת כי התקבלה אצלה הודעה לפיה הצעתה נבחרה כהצעה הזוכה לביצוע פרויקט TOHA 2 בתל אביב", כך בהודעת דניה סיבוס. "בהתאם לאמור, החברה תשמש כקבלן ראשי ושלד (ללא עבודות חפירה ודיפון) לביצוע מבנה משרדים בן 77 קומות בשטח עילי של כ־143 אלף מ"ר, וחניון תת־קרקעי בשטח של כ־50 אלף מ"ר, עבור חברת גב ים לקרקעות ואמות השקעות.

"התמורה בגין ביצוע העבודות בפרויקט צפויה לעמוד על כ־530 מיליון שקל, ותהא צמודה למדד תשומות הבנייה למסחר ולמשרדים לפי מנגנון שנקבע בין הצדדים, ותשולם לחברה בהתאם לקצב התקדמות העבודות. העבודות צפויות להימשך כ־51 חודשים מצו התחלת עבודה, הצפוי להינתן בתחילת יוני 2022 ובהתאם, העבודות צפויות להסתיים בסוף חודש אוגוסט 2026".

עוד נזכיר כי בינואר 2021 חתמה חברת דניה סיבוס, כחלק ממהלך הנפקתה מחדש, על "הסדר תיחום פעילות" מול אפריקה ישראל מגורים, חברת הבת שלה עד לאותו מהלך ו"חברה אחות" כיום. ההסדר אפשר לדניה סיבוס לפעול גם בתחום המגורים - תחום שעד לאותו מועד לא יכולה לפעול בו. זכייתה בפרויקט TOHA 2 באה למרות שנראה כי בתקופה האחרונה התמקדה בעיקר בתחום המגורים.

כיום נשלטת דניה סיבוס על ידי לפידות קפיטל, החברה של יעקב לוקסנבורג, בשיעור של 75%, ועל ידי אלטשולר שחם, בשיעור של 25%, דרך חברת אפריקה השקעות.