סקר חדש מראה שעובדי גוגל לא מרוצים מהשכר שלהם ומהקידום בחברה

בסקר העובדים השנתי של ענקית הטכנולוגיה גוגל, עובדי החברה נתנו למעסיקים שלהם ציונים גרועים לגבי התמורה לתשלום ביחס לתחרות בשוק • עפ"י הפרסום ב-CNBC, המנכ"ל סונדאר פיצ'אי מקבל דירוג חיובי מרוב העובדים, אבל יש עדיין מקום לשיפור

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock

מדי שנה, ענקית הטכנולוגיה גוגל מבצעת סקר עובדים שנתי בשם Googlegeist , המראה את מצב העובדים ורווחתם בחברה. על פי פרסומים ב- Business Insider ב- CNBC , מספר הולך וגדל של עובדים לא רואים בחבילות הזכר שלהם כהוגנות ותחרותיות ביחס למה שיש בשוק. הסקרים נערכו בחודש ינואר ופורסמו לעובדים בשבוע שעבר. סונדאר פיצ'אי כתב לעובדים שהתוצאות הסקר הן "אחת הדרכים החשובות ביותר" בה החברה מודדת כמה אנשים אוהבים לעבוד בחברה.

על פי הנתונים, 46% מעובדי החברה, גוגלרים, השיבו בחיוב שהשכר הכולל שלהם תחרותי בהשוואה למה שמוצע בחברות אחרות, ירידה מ-63% משנה שעברה. הסקר גם מצביע על כך ש-60% מהעובדים השביעו שהתגמול שלהם הוא "הוגן ושוויוני", בשנה שעברה הנתון עמד על 66%. יותר ממחצית מהעובדים הגיבו בשלילה לשאלה האם עבודתם הואטה על ידי היררכיה או בירוקרטיה מיותרת. ו-64% מהעובדים אמרו שהביצועים שלהם באים לידי ביטוי בשכר שלהם.

בסקר גם בוחנים איך העובדים מסתכלים על הנהגת החברה. המנכ"ל סונדאר פיצ'אי קיבל דירוג חיובי מ-86% עובדים שענו לסקר. 74% מהעובדים אומרים שפיצ'אי נותן להם השראה לגבי החזון ומה החברה יכולה לעשות, ואותו מספר אמר שההחלטות והאסטרטגיות שלו מאפשרות לגוגל לעשות עבודה מצוינת.

פראבאקר ראגאבן, שמפקח בחברה על עסקים מרכזיים כמו מנוע החיפוש, המודעות והמסחר, ציין בהודעה פנימית כי 61% מהעובדים רואים את עצמם כמסוגלים לעמוד ביעדי הקריירה שלהם בגוגל, וציין כי יש עבודה לעשות. ביחס לביצוע של זה, ראגאבן מציין ירידה של 7% וזה אומר ש"עלינו להפנות יותר תשומת לב להתגברות על בירוקרטיה והבטחת פעילות במהירות בעת הצורך". גם בחטיבת הענן של גוגל, 54% מהעובדים אומרים שהליך הקידום בחברה הוגן. המנכ"ל, תומס קוריאן, אמר שמשתקפים חוסר שקיפות וחוסר בקריטריונים לקידום.

הסקר מראה שהעובדים מרוצים מהיכולת של גוגל לעמוד במשימה הקדומה: "ארגון המידע של העולם והפיכתו לנגיש ושימוש בצורה אוניברסלית". המשימה של גוגל קיבלה דירוג חיובי מ-90% מהעובדים, ו-85% עבור ערכי גוגל. לצד זאת, יותר עובדי גוגל אמרו שהרווחה שלהם השתפרה, 62% מהעובדים אמרו שהם יכולים לנתק זמן עבודה מזמנים פרטיים.

דובר גוגל אמר ל-CNBC ביחס לסקר כי "אנחנו יודעים שלעובדים שלנו יש הרבה אפשרויות לגבי היכן הם עובדים, אז אנחנו מבטיחים שהם מקבלים פיצוי טוב מאוד. זו הסיבה לכך שתמיד סיפקנו תגמול מהשורה הראשונה על פני שכר, הון עצמי, חופשה וסדרה של הטבות. קבלת משוב מעובדים חשובה, ואנו נמשיך להבטיח שנשלם באופן תחרותי, בכל מקום בו העובדים שלנו נמצאים ונעזור להם להתקדם בקריירה שלהם בגוגל".

הסקר הזה מתפרסם ברקע עבודה של שנתיים מהבתים עקב מגפת הקורונה וההחלטה של ענקית הטכנולוגיה להחזיר את רוב העובדים למשרד. החזרה מתוכננת ל-4 באפריל, והתכנון שהעובדים יחזרו לעבוד שלושה ימים בשבוע לפחות מהמשרד. עובדים שיבחרו לעבוד מרחוק עלולים להתמודד עם קיצוץ שכר של עד 25% בהתאם למיקומם.